Abstract
Artykuł jest propozycją wzbogacenia badań nad zarządzaniem o perspektywę historyczno- psychologiczną. Przypomniano w nim najbardziej spektakularne przykłady prac tego typu, zrealizowane przez D. McClellanda, I. Janisa i M. Seligmana. Dyskutowane są w nim również teoretyczne podstawy współpracy historii i psychologii w kontekście problematyki organizacyjnej. Prezentowany tekst zawiera również autorską koncepcję historii psychologicznej i projekt opartego o nią programu badawczego „Zarządzanie wartościami i przekonaniami w turbulentnym otoczeniu organizacji”.
Recommended Citation
Ochinowski, T. (2005). Metoda historyczno-psychologiczna w zarządzaniu - zarys koncepcji oraz przykład programu badań. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2005(1), 7-20. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2005/iss1/1
First Page
7
Last Page
20
Page Count
13
Publisher
University of Warsaw