Abstract
Artykuł poświęcony jest problematyce badania społecznego kontekstu organizacyjnych działań związanych na przykład z funkcją personalną. Autorka w szczególności koncentruje się na relacjach między podmiotami zaangażowanymi w dany obszar aktywności, przyjmując tezę, że ich charakter determinuje sposób realizacji tych działań. Prezentuje podejście pozwalające na jakościową analizę relacji. Opisuje model potencjału relacyjnego, obejmujący wyobrażenia społeczne, systemy znaczeń, schematy interpretacyjne i opisy ról podmiotów, jako elementy istotne dla przebiegu interakcji. Poddaje także ocenie dwa narzędzia badawcze o charakterze projekcyjnym – Test Niedokończonych Zdań i Test Metafor – ze względu na ich przydatność w procesie diagnozy relacji społecznych.
Recommended Citation
Pawłowska, A. (2006). Badanie relacji społecznych w organizacji z wykorzystaniem metod projekcyjnych. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2006(1), 7-17. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2006/iss1/1
First Page
7
Last Page
17
Page Count
10
Publisher
University of Warsaw