Abstract
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie stanu wiedzy o przedsiębiorczości z uwzględnieniem najnowszych trendów w badaniach jakościowych. Zarówno sam przedmiot badań jak i zastosowana metodologia są bardzo interesujące. Przez ostatnie dwadzieścia lat temat ten coraz częściej był podejmowany nie tylko przez modernistów, ale także przez przedstawicieli innych prądów intelektualnych. Antropologia organizacji, stosunkowo niedoceniana w Polsce, daje ogromne możliwości dogłębnego poznania i zrozumienia praktyki biznesowej. W ostatnich latach można zaobserwować znaczny rozwój dyscypliny w kierunku badań innowacyjności i przedsiębiorczości, poczynając od narracji tworzących obraz działania całych rynków po etnografie konkretnych organizacji i opowieści nieznanych powszechnie przedsiębiorców. W tym kontekście prezentuję także własną perspektywę badawczą i kilka uwag odnośnie dotychczas przeprowadzonych wywiadów i obserwacji w małych firmach. Mam nadzieję, iż ten artykuł umożliwi zapoznanie się z metodologią oraz tematyką badań jakościowych w zakresie przedsiębiorczości, jak również przedstawi zalety takiego połączenia i zachęci czytelników do dalszych eksploracji tego tematu.
Recommended Citation
Ciesielska, M. (2006). Antropologia przedsiębiorczości. Nowe nurty w badaniach jakościowych. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2006(1), 18-28. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2006/iss1/2
First Page
18
Last Page
28
Page Count
10
Publisher
University of Warsaw