Abstract
Dynamiczny rozwój branży gazu płynnego propan butan (LPG) w Polsce w latach 1990–2008 związany jest z funkcjonowaniem mechanizmów Wolnej Konkurencji na tym rynku. Pozwalają one na wzajemną koegzystencję małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Znaczna dywersyfikacja odbiorców, dostawców oraz importerów umożliwia grę popytu oraz podaży na poziomie spełniającym założenia modelu Wolnej Konkurencji. Problemy transportowo-logistyczne występujące po stronie dostawców gazu propan butan na polski rynek paradoksalnie wzmacniają konkurencyjność przedsiębiorstw pozwalając na wykorzystywanie specyficznego know-how w transakcjach handlowych związanych z rynkiem hurtowym oraz detalicznym. Beneficjentem tych perturbacji są głównie odbiorcy detaliczni – końcowi konsumenci, korzystający z inercji dostaw.
Recommended Citation
Liszek, P. (2008). Polski rynek LPG ostatni bastion wolnej konkurencji, czyli niedoskonała logistyka na doskonałym rynku. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2008(2), 58-65. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2008/iss2/6
First Page
58
Last Page
65
Page Count
7
Publisher
University of Warsaw