•  
  •  
 

Abstract

Problematyka tworzenia i rozwoju firm, mimo wzrastającego zainteresowania, pozostaje nadal nie do końca zbadana. W pracy zaprezentowano wybrane społeczne i indywidualne czynniki oddziałujące na proces odkrywania okazji rynkowych związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej. Wykorzystując teorię odkrywania okazji rynkowych, na przykładzie początkujących przedsiębiorców pokazano, w jaki sposób miało miejsce udane organizowanie firm badanych respondentów. Materiał empiryczny stanowiły wywiady pogłębione, przeprowadzone w pierwszej połowie 2009 roku z osobami, które prowadziły działalność gospodarczą w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP). Do czynników, które determinowały proces odkrywania okazji rynkowych przez badanych należały: wrażliwość przedsiębiorcza, asymetria informacji i wiedza wstępna, sieci społeczne, cechy osobowościowe oraz rodzaj okazji.

First Page

91

Last Page

101

Page Count

10

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS