Abstract
Problematyka tworzenia i rozwoju firm, mimo wzrastającego zainteresowania, pozostaje nadal nie do końca zbadana. W pracy zaprezentowano wybrane społeczne i indywidualne czynniki oddziałujące na proces odkrywania okazji rynkowych związanych z rozpoczynaniem działalności gospodarczej. Wykorzystując teorię odkrywania okazji rynkowych, na przykładzie początkujących przedsiębiorców pokazano, w jaki sposób miało miejsce udane organizowanie firm badanych respondentów. Materiał empiryczny stanowiły wywiady pogłębione, przeprowadzone w pierwszej połowie 2009 roku z osobami, które prowadziły działalność gospodarczą w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP). Do czynników, które determinowały proces odkrywania okazji rynkowych przez badanych należały: wrażliwość przedsiębiorcza, asymetria informacji i wiedza wstępna, sieci społeczne, cechy osobowościowe oraz rodzaj okazji.
Recommended Citation
Dudek, M. (2009). Proces odkrywania okazji rynkowej przez początkujących przedsiębiorców analiza przypadków zakończonych. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2009(1), 91-101. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2009/iss1/10
First Page
91
Last Page
101
Page Count
10
Publisher
University of Warsaw