Abstract
W artykule przedstawiono zagadnienie lojalności nabywców, rozróżniając jej dwa podstawowe typy: behawioralny i emocjonalny. Następnie omówiono główne zjawiska, które przyczyniają się do generowania zachowań lojalnościowych klientów należą do nich zadowolenie, jakość, wartość, zaufanie, zaangażowane oraz koszty i bariery zmiany dostawcy. Nakreślono mechanizmy ich powstawania, elementy składowe oraz wpływ na lojalność nabywców. W końcowej części artykułu zostały przedstawione warunki konieczne dla osiągnięcia przez firmę stanu określanego mianem prawdziwej lojalności.
Recommended Citation
Dziewanowska, K. (2010). Determinanty zachowań lojalnościowych nabywców. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2010(1), 21-30. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2010/iss1/3
First Page
21
Last Page
30
Page Count
9
Publisher
University of Warsaw