Tytuł
Komunikacja marketingowa detalicznych przedsiębiorstw handlowych w Polsce. Wyniki badań prowadzonych metodą ocen ekspertów
Słowa kluczowe
badania marketingowe,marketing,handel detaliczny,komunikacja marketingowa
Abstract
At the turn of the XXth and XXIst century the importance of marketing communication in marketing activities of companies has grown considerably. The aim of the research was to estimate the importance of marketing communication in marketing policy of retail trade companies functioning on Polish market. The research focused specifically on the identification of crucial factors of the retail trade companies’ surroundings determining the process of their marketing communication, as well as on identification and establishing the importance of the marketing communication tools. The identification of contemporary marketing processes carried out by retail trade companies and the role they play in marketing communication is also in the scope of the present research. The research was carried out by means of an expert method from mid-September up to the end of November 2010 in Poland. In the research a group of 46 experts (both theoreticians and practitioners) in the field of marketing, retail trade and marketing communication was addressed.
Abstrakt
Na przełomie XX i XXI wieku wzrosło znaczenie komunikacji marketingowej w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Celem prowadzonych badań było określenie znaczenia komunikacji marketingowej w marketingu detalicznych przedsiębiorstw handlowych działających na terenie Polski. W szczególności starano się: określić znaczenie komunikacji marketingowej w działalności detalicznych przedsiębiorstw handlowych w Polsce, dokona identyfikacji kluczowych czynników otoczenia przedsiębiorstw handlowych determinujących ich proces komunikacji marketingowej, zidentyfikować i określić znaczenie instrumentów komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlowych oraz określić rolę komunikacji marketingowej w procesach marketingowych przedsiębiorstw handlowych. Badania komunikacji marketingowej prowadzone były metodą ocen ekspertów od połowy września do końca listopada 2010 roku na terenie Polski. W prowadzonych badaniach wzięło udział 46 ekspertów (zarówno teoretyków, jak i praktyków) zajmujących się problematykę marketingu, handlu i komunikacji marketingowej.
Recommended Citation
Drzazga, Marek
(2012)
"Marketing communication of retail trade companies in Poland. The results of research conducted by means of expert method,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2012:
Iss.
1, Article 9.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2012/iss1/9
First Page
128
Last Page
139
Page Count
11
Publisher
University of Warsaw