•  
  •  
 

Tytuł

Alternatywne trendy konsumenckie w miejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu

Słowa kluczowe

nowe trendy,styl życia,konsumpcja,gospodarstwa domowe,zachowania konsumpcyjne,kryzys

Abstract

The article analyses new trends in the behaviour of Polish households during the present crisis. The description of the research methodology and the sample used is followed by a discussion of major consumption trends observed among the respondents, such as cocooning, conscious consumption, smart shopping, collaborative consumption, freeganism and use of social media, virtualization consumption, which become more pronounced in periods of crisis. The article concludes with assummation of the discussion and major conclusions.

Abstrakt

Artykuł jest poświęcony nowym trendom w zachowaniach polskich gospodarstw domowych w okresie współczesnego kryzysu. Po omówieniu metodologii badania oraz cech próby badawczej i jej charakterystyki, scharakteryzowano najważniejsze nowe trendy w zakresie konsumpcji, dostrzeżone wśród respondentów, które nabierały na sile w okresie kryzysu, takie jak: świadoma konsumpcja, sprytne zakupy, konsumpcja kolaboratywna, freeganizm, social media, wirtualna konsumpcja oraz domocentryzacja. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.

First Page

56

Last Page

78

Page Count

22

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2013-10-30

Share

COinS