Tytuł
Alternatywne trendy konsumenckie w miejskich gospodarstwach domowych w Polsce w okresie kryzysu
Słowa kluczowe
nowe trendy,styl życia,konsumpcja,gospodarstwa domowe,zachowania konsumpcyjne,kryzys
Abstract
The article analyses new trends in the behaviour of Polish households during the present crisis. The description of the research methodology and the sample used is followed by a discussion of major consumption trends observed among the respondents, such as cocooning, conscious consumption, smart shopping, collaborative consumption, freeganism and use of social media, virtualization consumption, which become more pronounced in periods of crisis. The article concludes with assummation of the discussion and major conclusions.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony nowym trendom w zachowaniach polskich gospodarstw domowych w okresie współczesnego kryzysu. Po omówieniu metodologii badania oraz cech próby badawczej i jej charakterystyki, scharakteryzowano najważniejsze nowe trendy w zakresie konsumpcji, dostrzeżone wśród respondentów, które nabierały na sile w okresie kryzysu, takie jak: świadoma konsumpcja, sprytne zakupy, konsumpcja kolaboratywna, freeganizm, social media, wirtualna konsumpcja oraz domocentryzacja. Podsumowanie rozważań i ważniejsze wnioski kończą niniejszy artykuł.
Recommended Citation
Zalega, Tomasz
(2013)
"Alternative consumption trends in Polish urban households in the period of crisis,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2013:
Iss.
1, Article 4.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2013/iss1/4
First Page
56
Last Page
78
Page Count
22
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2013-10-30