Tytuł
Audyt komunikacyjny w badaniu efektywności procesu komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstw
Abstract
The article presents the role a communications audit plays in diagnosing the current efficacy of a communication policy implemented in a company. To do so, such concepts as well as their theoretical implications are explicated as: corporate communications, communication strategy, communications audit and its subjects of interest, methods and procedures recommended for conducting a communications audit, and major problems revealed in the auditing process. The right diagnosis and knowledge of existing drawbacks in company’s communication strategy is an absolute prerequisite for designing such a strategy which will be known to the employees and supported by them, so that information in the company can be improved.
Abstrakt
Artykuł przedstawia rolę audytu komunikacyjnego w diagnozowaniu polityki komunikacyjnej przedsiębiorstwa. W tym celu są wyeksplikowane takie pojęcia i ich teoretyczne implikacje dla podjętego zagadnienia, jak komunikacja w przedsiębiorstwach, strategia komunikacyjna, audyt komunikacyjny i przedmioty jego zainteresowania, metody i procedury zalecane w trak- cie przeprowadzania audytu, a także ważniejsze problemy ujawniane w procesie audytowania. Odpowiednia diagnoza i wiedza nt. wad w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstwa stanowią warunek konieczny do planowania takiej strategii komunikacyjnej, która będzie znana pra- cownikom przedsiębiorstwa i przez nich wspierana w taki sposób, aby można było usprawnić przepływ informacji wewnątrz firmy.
Keywords
communications audit, corporate communications, communication strategy, measuring communication, internal communication.
Słowa kluczowe
audyt komunikacyjny,komunikacja w przedsiębiorstwach,strategia komunikacyjna,badanie komunikacji,komunikacja wewnętrzna
Recommended Citation
Wilczewski, M. (2014). Communications Audit in Measuring the Effectiveness of Communication Strategies in Companies. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2014(1), 98-110. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2014/iss1/9
First Page
98
Last Page
110
Page Count
12
Publisher
University of Warsaw