Tytuł
Innowacje technologiczne we wdrażaniu e-usług dla przedsiębiorstw na przykładzie funkcjonowania Pojedynczego Punktu Kontaktowego
Słowa kluczowe
Pojedynczy Punkt Kontaktowy,EU-GO,e-usługi,Technologie Informacyjno-Komunikacyjne (ICT),e-urząd
Abstract
The article describes the evolution of e-services for entrepreneurs. First, the author cites the definition of the characteristics of services and e-services. In the following section, the article discusses the implementation of the Point of Single Contact ( PSC) integrating information content, as well as providing selected e-services and the repository of administrative procedures for enterprises, as well as representatives of non-governmental organizations, citizens and officials implementing e-procedures for entrepreneurs. The author then compared the level of development of PSC in Poland compared to other EEA countries. Article summarizes the discussion of the potential problems of development of PSC in Poland, regarding necessary adjustments in the legislation, sanctioning the implementation of electronic circulation of documents.
Abstrakt
W artykule opisano ewolucję systemu e-usług skierowanych do przedsiębiorców. W pierwszej kolejności autor przytacza definicję cech charakterystycznych usług oraz e-usług. Następnie omawia wdrożenie Pojedynczego Punktu Kontaktowego (PPK), integrującego zawartość informacyjną oraz wybrane e-usługi i repozytorium procedur administracyjnych dla przedsiębiorców, jak również przedstawicieli organizacji pozarządowych, obywateli, oraz urzędników realizujących e-procedury dla przedsiębiorców. Następnie autor dokonał porównania stopnia zaawansowania stopnia rozwoju PPK w Polsce na tle pozostałych państw EOG. Artykuł stanowi podsumowanie omówienia potencjalnych problemów rozwoju PPK w Polsce, związanych między innymi z koniecznością niezbędnych dostosowań w ustawodawstwie, sankcjonujących wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów
Recommended Citation
Kowalczyk, Marcin
(2016)
"Technical innovations in implementation of e-services for entrepreneurs, based on example of Point of Single Contact,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2016:
Iss.
1, Article 12.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2016/iss1/12
First Page
156
Last Page
166
Page Count
10
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-05-30