"Message Strategy and Information Content of Advertising in Women’s Mag" by Marcin Nowakowski and Barbara Nowakowska,
  •  
  •  
 

Tytuł

Strategia przekazu oraz treść informacyjna reklam w czasopismach kobiecych w Polsce

Abstract

The primary purpose of this study is to answer the question of how companies construct their advertising message. Hence, in the article its authors attempt to analyze informative content and message strategies as they appear in advertisements posted in Women’s magazines in Poland. As a framework for the analysis the authors apply Resnik and Stern information content categories, Taylor’s Six–Segment Message Strategy Wheel, and the message strategies of Laskey, Day, and Crask. The study analyzes 311 advertisements across different segments of magazines published in October of 2015. The results show that the information content of advertising is related to the category of advertised product and target audience of the magazine. Similarly, message strategies applied differ depending on the products and are linked to the informative content of the advertisement.

Abstrakt

Podstawowym celem pracy jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób przedsiębiorstwa konstruują przekaz reklamowy. Autorzy podejmują próbę przeanalizowania treści informacyjnej oraz strategii przekazu reklamowego pojawiających się w reklamach zamieszczonych w czasopismach kobiecych w Polsce. Jako ramy dla analizy autorzy stosują kategorie treści informacyjnej zaproponowane przez Resnik i Sterna, sześcio-segmentowy schemat strategii przekazu według Taylora oraz klasyfikację strategii przekazu przedstawioną przez Laskey, Day i Craska. W badaniu poddano analizie 311 reklam w różnych segmentach czasopism opublikowanych w październiku 2015 roku. Wyniki wskazują, że treść informacyjna reklamy związana jest z kategorią reklamowanego produktu i docelową grupą odbiorów czasopisma. Podobnie, zastosowane strategie przekazu różnią się w zależności od produktu i są związane z treścią informacyjną reklamy.

Keywords

advertising, marketing communication, message strategy, content analysis, reklama, komunikacja marketingowa, strategia przekazu, analiza treści

Słowa kluczowe

reklama, komunikacja marketingowa, strategia przekazu, analiza treści

First Page

123

Last Page

135

Page Count

12

Publisher

University of Warsaw

Plum Print visual indicator of research metrics
PlumX Metrics
  • Citations
    • Citation Indexes: 1
  • Usage
    • Downloads: 9
    • Abstract Views: 9
see details

Share

COinS