Tytuł
Strategia przekazu oraz treść informacyjna reklam w czasopismach kobiecych w Polsce
Słowa kluczowe
reklama, komunikacja marketingowa, strategia przekazu, analiza treści
Abstract
The primary purpose of this study is to answer the question of how companies construct their advertising message. Hence, in the article its authors attempt to analyze informative content and message strategies as they appear in advertisements posted in Women’s magazines in Poland. As a framework for the analysis the authors apply Resnik and Stern information content categories, Taylor’s Six–Segment Message Strategy Wheel, and the message strategies of Laskey, Day, and Crask. The study analyzes 311 advertisements across different segments of magazines published in October of 2015. The results show that the information content of advertising is related to the category of advertised product and target audience of the magazine. Similarly, message strategies applied differ depending on the products and are linked to the informative content of the advertisement.
Abstrakt
Podstawowym celem pracy jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób przedsiębiorstwa konstruują przekaz reklamowy. Autorzy podejmują próbę przeanalizowania treści informacyjnej oraz strategii przekazu reklamowego pojawiających się w reklamach zamieszczonych w czasopismach kobiecych w Polsce. Jako ramy dla analizy autorzy stosują kategorie treści informacyjnej zaproponowane przez Resnik i Sterna, sześcio-segmentowy schemat strategii przekazu według Taylora oraz klasyfikację strategii przekazu przedstawioną przez Laskey, Day i Craska. W badaniu poddano analizie 311 reklam w różnych segmentach czasopism opublikowanych w październiku 2015 roku. Wyniki wskazują, że treść informacyjna reklamy związana jest z kategorią reklamowanego produktu i docelową grupą odbiorów czasopisma. Podobnie, zastosowane strategie przekazu różnią się w zależności od produktu i są związane z treścią informacyjną reklamy.
Recommended Citation
Nowakowski, Marcin and Nowakowska,, Barbara
(2016)
"Message Strategy and Information Content of Advertising in Women’s Magazines in Poland,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2016:
Iss.
1, Article 9.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2016/iss1/9
First Page
123
Last Page
135
Page Count
12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-05-30