•  
  •  
 

Tytuł

Czynniki sukcesu i korzyści franczyzy społecznej jako formy przedsiębiorczości

Słowa kluczowe

franczyza społeczna,non-profit,trzeci sektor,przedsiębiorczość,przedsiębiorstwo społeczne

Abstract

This paper is a conceptual study on the essence of social franchising as a business model and form of entrepreneurship. Social franchising has been utilised by the social sector in a variety of ways, yet franchising as a form of social entrepreneurship context is a new area of research. Despite the increasing popularity of social franchising to scale and replicate social enterprises, there has been little research on this topic. There is a need for a better understanding of the basics of the phenomenon and clarification of its fundamental meaning. The essence of social franchising as an organisational form with huge potential has been presented. The paper examines social franchising by showing the model and analyses of its benefits and success factors in comparison to commercial franchising. Moreover, the study provides basic characteristics and knowledge for future in-depth research with regard to this topic.

Abstrakt

Artykuł to konceptualne studium na temat istoty franczyzy społecznej jako modelu biznesu i formy przedsiębiorczości. Franczyza społeczna jest wykorzystywana przez trzeci sektor różnorodnie, lecz franczyza w kontekście formy społecznej przedsiębiorczości jest nowym obszarem badawczym. Pomimo wzrostu popularności franczyzy społecznej by skalować i replikować przedsiębiorstwa społeczne niewiele jest badań na ten temat. Istnieje potrzeba lepszego zrozumienia podstaw i wyjaśnienia fundamentalnego znaczenia tego zjawiska. Zaprezentowano w artykule istotę franczyzy społecznej jako formę organizacyjną o dużym potencjale. W artykule zbadano franczyzę społeczną, prezentując model oraz analizę korzyści i czynników sukcesu w porównaniu z franczyzą komercyjną. Ponadto opracowanie dostarcza podstawowej charakterystyki i wiedzy do dalszych pogłębionych badań w niniejszej tematyce.

First Page

37

Last Page

47

Page Count

10

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS