Tytuł
Zarządzanie a cyfrowa transformacja tożsamości instytucji edukacyjnych
Słowa kluczowe
zarządzanie,edukacja,neoinstytucjonalizm,transformacja cyfrowa
Abstract
The subject of the article is to show the relationship between the management of an educational organization and changes related to digital transformation. Emerging meanings of education present in the digital knowledge portals are analysed in conjunction to attitudes towards education in an international organization. Qualitative research (interviews and network ethnography) allowed the author to draw conclusions related to management theory, from a neo-institutional perspective. The research shows that digital transformation should be considered as a catalyst for changes that penetrate deep areas of institutional identity, prompting organizations to redefine their goals. The need to restructure the traditionally understood educational system becomes a challenge for management, requiring new strategies but, above all, a new vision.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest ukazanie relacyjności, jaka zachodzi pomiędzy zarządzaniem organizacją edukacyjną, a przemianami związanymi z transformacją cyfrową. Analizie zostają poddane obrazy edukacji, jakie wyłaniają się w obrębie cyfrowych portali wiedzy oraz postawy dotyczące edukacji w istniejącej międzynarodowej organizacji edukacyjnej. Badania jakościowe (wywiady oraz etnografia sieciowa) posłużyły do sformułowania wniosków dla zarządzania organizacją z perspektywy neoinstytucjonalnej. Z badań wynika, iż transformację cyfrową należy uznać za katalizator zmian, które sięgają głębokich obszarów tożsamości instytucjonalnej, skłaniając organizacje do redefinicji swoich celów. Konieczność restrukturyzacji tradycyjnie pojętego systemu edukacyjnego staje się wyzwaniem dla zarządzania, wymagającym nowych strategii, ale przede wszystkim nowej wizji.
Recommended Citation
Baliga-Nicholson, Katarzyna
(2017)
"Management and the digital transformation of an institution's identity in the field of education,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2017:
Iss.
3, Article 1.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2017/iss3/1
First Page
7
Last Page
14
Page Count
7
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-12