Tytuł
Współczesne trendy w edukacji menedżerskiej a oczekiwania studentów
Słowa kluczowe
edukacja menedżerska,oczekiwania studentów,wartości akademickie,etnografia,system edukacyjny
Abstract
Modern universities are experiencing constant changes which are extremely meaningful nowadays. These changes reflect on the further directions of the management education development in a broad context. This paper presents the results of research on the condition of management education in the students’ perception. The methodology of this research was inspired by ethnography and based on anthropological interviews (12 conducted with first-year students and 13 with last-year students). They pointed out some university domains insufficiently supervised by the academic authorities both financially and mentally. The conclusions presented in the text are based on the expectations of students confronted with the current situation. They clearly indicate a gap in the educational system which is based mainly on the turnover of the traditional university values.
Abstrakt
Zmiany zachodzące we współczesnych uczelniach skłaniają do refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju edukacji menedżerskiej w szerokim kontekście. Autorka prezentuje wyniki badań nad stanem edukacji menedżerskiej w opinii studentów. W badaniu inspirowanym metodami etnograficznymi wzięli udział studenci szkół zarządzania pierwszego roku studiów licencjackich i ostatniego roku studiów magisterskich. Wskazali obszary uczelni niedostatecznie doinwestowane przez władze akademickie zarówno finansowo, jak i mentalnie. Wnioski zaprezentowane w tekście oparto na konfrontacji oczekiwań studentów ze stanem faktycznym. Jednoznacznie wskazują one na lukę w systemie edukacyjnym, która bazuje głównie na zmianie tradycyjnych wartości uniwersyteckich.
Recommended Citation
Postuła, Agnieszka
(2017)
"Contemporary Trends in Management Education versus Student Expectations,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2017:
Iss.
3, Article 7.
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2017/iss3/7
First Page
66
Last Page
73
Page Count
7
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-12