Tytuł
Analiza segmentacyjna polskich startupów cyfrowych w latach 2015–2016
Abstract
The largest study of the digital industry in Poland has been run since 2015 by the Startup Poland Foundation in cooperation with the researchers from the Warsaw University of Technology. Such studies are not easy to carry out because of the heterogeneity of the definitions of basic concepts, including the definition of a startup. This article presents a comparison of examples of this type of study carried out worldwide and identifies the main differences between them. On the basis of the data obtained from the Foundation’s research, a segmentation and comparative analysis of Polish startups was carried out, the results of which are presented in this article. Six main differentiating features of the defined segments were identified, of which the production of hardware by startups and cooperation with academia were of particular interest.
Abstrakt
Największe badanie startupów branży cyfrowej w Polsce od 2015 r. wykonuje fundacja Startup Poland we współpracy z naukowcami z Politechniki Warszawskiej. Badania takie nie są łatwe do zrealizowania ze względu na niejednorodność definicji podstawowych pojęć, w tym definicji startupu. W artykule przedstawiono zestawienie przykładowych badań tego typu, wykonywanych na świecie i wskazano główne różnice, jakie między nimi występują. Na podstawie danych otrzymanych w ramach badań fundacji, przeprowadzono analizę segmentacyjną i porównawczą polskich startupów, której wyniki zaprezentowano w artykule. Zidentyfikowano sześć głównych cech różnicujących poszczególne segmenty, wśród których na szczególną uwagę zasługuje fakt produkowania przez startupy hardware’u oraz prowadzenie współpracy z nauką.
Keywords
startup, segmentation, clustering, SOM Kohonen, characteristics, digital
Słowa kluczowe
startup,segmentacja,klasteryzacja,sieci Kohonena,charakterystyki,technologie cyfrowe
Recommended Citation
Rostek, K., & Skala, A. (2018). Segmentation Analysis For Polish Digital Startups in Years 2015 and 2016. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2018(1), 55-67. https://doi.org/10.7172/1733-9758.2018.26.5
First Page
55
Last Page
67
Page Count
12
DOI
10.7172/1733-9758.2018.26.5
Publisher
University of Warsaw