•  
  •  
 

Tytuł

Znaczenie danych niefinansowych dla odbiorców sprawozdania finansowego

Abstract

In recent years, the role of information in accounting has been growing. The current trend of accounting shows many new assumptions that have been made with a view to providing precise information for financial markets. Presented information, both financial and nonfinancial, is very important to a wide range of users of financial statements. It also has a big impact on their decisions. The purpose of the article is to reveal the benefits of disclosing non-financial information contained in financial statements for entities that present such information and to show the importance of non-financial information for decisions made by managers, investors and other stakeholders. The research methods adopted in the article are based on literature studies, a review of legal acts, the application of the method of comparison and inference.

Abstrakt

W ostatnich latach rośnie rola, jaką odgrywa informacja w rachunkowości. Współczesny nurt rachunkowości pokazuje wiele nowych założeń, które zostały poczynione z myślą dostarczenia precyzyjnych informacji dla rynków finansowych. Prezentowane informacje – zarówno finansowe, jak i niefinansowe – mają bardzo istotne znaczenie dla szerokiego kręgu użytkowników sprawozdań finansowych. Mają także duży wpływ na podejmowane przez nich decyzje. Celem artykułu jest przedstawienie korzyści płynących z prezentowania informacji niefinansowych zawartych w sprawozdaniu finansowym dla podmiotów, które je prezentują, oraz przedstawienie znaczenia informacji niefinansowych dla podejmowania decyzji przez zarządzających, inwestorów i innych interesariuszy. Przyjęte w artykule metody badawcze opierają się na studiach literatury, przeglądzie aktów prawnych, zastosowaniu metody porównań oraz wnioskowaniu.

Keywords

information, financial statement, non-financial data, globalization, CSR

Słowa kluczowe

informacja,sprawozdanie finansowe,dane niefinansowe,globalizacja,CSR

First Page

136

Last Page

142

Page Count

6

DOI

10.7172/1733-9758.2018.27.12

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS