•  
  •  
 

Tytuł

Wielowymiarowy charakter zjawiska defraudacji w organizacjach sprzedaży. Niezbadany obszar możliwości badawczych

Abstract

Ethics as well as moral values are a powerful force which can regulate the behavior of salespeople, both inside and outside of an organization. While reasonably specific and easy to understand, ethics do not exhaust the list of determining factors which determine a person’s propensity for fraud. There is a range of fraudulent activities which take place in companies which are not perceived as immoral or at least ethically doubtful. Authors of this text argue that fraud of organizational resources by salespeople is one of the most unrecognized and one of the most devastating phenomena in the modern sales force management practice. Fraud is a largely unrecognized phenomenon, and yet it deeply affects the results generated by companies, often significantly increasing the cost of doing business, as most sales executives indicate.

Abstrakt

Kwestie etyczne, jak również wartości moralne, stanowią potężną siłę, która może regulować zachowanie sprzedawców wewnątrz organizacji i poza nią. Kwestie etyczne nie wyczerpują listy czynników decydujących o skłonności jednostki do oszukańczych zachowań. Istnieje cała sfera nieuczciwych zachowań występujących w organizacjach, które nie są powszechnie postrzegane jako niemoralne czy nawet jako wątpliwe etycznie. Autor niniejszego tekstu dowodzi, że defraudacja zasobów organizacyjnych przez sprzedawców należy do jednej ze słabiej rozpoznanych, zarazem najbardziej dewastujących organizację praktyk spotykanych w praktyce zarządzania organizacjami sprzedaży. Defraudacja jest zjawiskiem słabo rozpoznanym, ale poważnie wpływającym na wyniki generowane przez organizacje. Większość menedżerów uważa, że często prowadzi ona do znaczącego wzrostu kosztów funkcjonowania działu sprzedaży.

Keywords

organizational resource fraud, financial resource fraud, fixed asset fraud, information fraud, customers fraud, personnel fraud, know-how fraud, data fraud, reputation fraud

Słowa kluczowe

defraudacja zasobów organizacyjnych,defraudacja finansowa,defraudacja informacji,defraudacja danych,defraudacja klientów,defraudacja personelu,defraudacja know-how,defraudacja reputacji,defraudacja czasu,defraudacja środków trwałych

First Page

15

Last Page

25

Page Count

10

DOI

10.7172/1733-9758.2018.28.2

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS