•  
  •  
 

Tytuł

Kontakt z beneficjentem jako czynnik sukcesu wolontariatu pracowniczego

ORCID

Barbara Józefowicz: 0000-0002-5415-1563

Iwona Escher: 0000-0002-2053-0549

Aldona Glińska-Neweś: 0000-0002-5415-1563

Słowa kluczowe

społeczna odpowiedzialność biznesu,wolontariat pracowniczy,rozwój,kompetencji

Abstract

The aim of the article is to identify how the intensity of a volunteer contact with beneficiaries of implemented volunteer projects influences the effects that corporate volunteering brings to the organization. The analyses are based on the qualitative research conducted in 11 companies implementing corporate volunteer programs. The results of the study suggest that the more intense the contact between the volunteer-employees and the beneficiaries of volunteering is, the wider the range of competences they develop. On the other hand, volunteer projects in which contact with the beneficiary is weak contribute to strengthening the integration of employees and their identification with the organization.

Abstrakt

Celem artykułu jest określenie, w jaki sposób intensywność kontaktu wolontariuszy z beneficjentami realizowanych projektów wpływa na efekty, jakie wolontariat pracowniczy przynosi organizacji. Podstawą rozważań jest badanie jakościowe przeprowadzone w 11 przedsiębiorstwach realizujących programy wolontariatu pracowniczego. Wyniki badania sugerują, że im intensywniejszy jest kontakt nawiązywany przez pracowników-wolontariuszy z beneficjentami wolontariatu, tym szerszy wachlarz kompetencji jest przez nich rozwijany. Z kolei projekty wolontariackie, w których kontakt z beneficjentem jest niewielki, sprzyjają wzmacnianiu integracji pracowników oraz ich identyfikacji z organizacją.

First Page

5

Last Page

13

Page Count

8

DOI

10.7172/1733-9758.2019.31.1

Publisher

University of Warsaw

Share

COinS