•  
  •  
 

Tytuł

Wykorzystanie serwisu LinkedIn przez uczelnie publiczne, jako narzędzia komunikacji z otoczeniem

ORCID

Jakub Tomczak: 0000-0002-3596-7575

Słowa kluczowe

uczelnie publiczne,współpraca uczelni z biznesem,media społecznościowe,ICT,LinkedIn

Abstract

Contemporary knowledge-based economy driven by information and communication technologies (ICT), requires universities to effectively use social media to initiate and build long-term cooperation with the environment, especially with the enterprise sector. The aim of the article is to determine the level of use of LinkedIn as a communication tool of public universities with the environment. The article contains terms relating to the knowledge-based economy, modern ICT, social media. The article presents the results of research on the level of use of LinkedIn by public universities and their specialized units responsible for building cooperation between universities and enterprises.

Abstrakt

Współczesna gospodarka oparta na wiedzy, której motorem napędowym są technologie informacyjno- komunikacyjne (ICT, ang. information and communication technologies), wymaga od uczelni efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych do inicjowania i budowania długotrwałej współpracy z otoczeniem, zwłaszcza z sektorem przedsiębiorstw. Artykuł ma na celu określenie poziomu wykorzystania serwisu LinkedIn jako narzędzia komunikacji uczelni publicznych z otoczeniem. Omówiono pojęcia odnoszące się do gospodarki opartej na wiedzy, nowoczesnych technologii ICT, mediów społecznościowych. Przedstawiono wyniki badań dotyczące obecnego poziomu wykorzystania serwisu LinkedIn przez uczelnie publiczne oraz ich wyspecjalizowane jednostki, odpowiedzialne za inicjowanie i budowę współpracy uczelni z przedsiębiorstwami.

First Page

46

Last Page

57

Page Count

11

DOI

10.7172/1733-9758.2020.33.4

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2020-12-20

Share

COinS