Tytuł
Administracja publiczna jako organizacja ucząca się – badanie usługobiorców PIORiN
Słowa kluczowe
administracja publiczna,organizacja ucząca się
Abstract
The purpose of this paper is to present the results of a survey of PIORiN service recipients in the context of a learning organization. Respondents identified categories related to staff subject matter expertise as strengths of the inspection. As possible areas of research they indicated a possible too slow pace of work. Further research is indicated to examine the impact of stereotypes affecting customer perceptions of officials. The study is the first comprehensive survey of PIORiN based on a nationwide sample.
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja wyników badania ankietowego usługobiorców PIORiN w kontekście organizacji uczącej się. Za silną stronę inspekcji respondenci uznali kategorie związane z kompetencjami merytorycznymi pracowników. Jako możliwe obszary badawcze wskazywali na zbyt wolne tempo prac. W dalszych badaniach wskazane jest zbadanie wpływu stereotypów wpływających na postrzeganie urzędników przez klientów. Badanie jest pierwszym całościowym badaniem PIORiN opartym na próbie ogólnopolskiej.
Recommended Citation
Kłobukowski, Paweł and Kłobukowska, Kalina
(2021)
"Public administration as a learning organization – a survey of PIORiN service users,"
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski: Vol. 2021:
Iss.
1, Article 12.
DOI: 10.7172/1733-9758.2021.34.12
Available at:
https://press.wz.uw.edu.pl/sim/vol2021/iss1/12
First Page
161
Last Page
174
Page Count
13
DOI
10.7172/1733-9758.2021.34.12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2021-06-30