Tytuł
Analiza postaw studentów wobec przedsiębiorczości rodzinnej – osobowość CEO w firmie rodzinnej
ORCID
Justyna Domanowska: 0000-0002-6257-3475
Abstract
Purpose: The purpose of this article is to analyse the attitude of students towards family business.
Design/methodology/approach: The study was based on a prepared questionnaire and literature research.
Results: The survey showed that most students are not interested in continuing their parents’ family business. Half of them hail from families where family entrepreneurship exists.
Research limitations/implications: The study had its limitations. It was conducted at only one university faculty, which does not allow for far-reaching generalizations. It would be interesting to repeat the research on the same group after two years, i.e. during the third year of studies.
Originality/value: The article presents the attitude of young people towards family business.
Abstrakt
Cel: celem niniejszego artykułu jest analiza postawy studentów wobec przedsiębiorczości rodzinnej, przedstawienie profilu osobowości dyrektora zarządzającego w firmie rodzinnej w oparciu o kwestionariusz osobowości zawodowej (OPQ, wersja 32i).
Projekt/metodologia/podejście: badania dokonano w oparciu o przygotowaną ankietę oraz przeprowadzono badania literaturowe.
Wyniki: przeprowadzone badanie pokazały, że studenci w przeważającej większości nie są zainteresowani kontynuacją biznesu rodzinnego rodziców. Połowa z nich pochodzi z rodzin, gdzie przedsiębiorczość rodzinna istnieje.
Ograniczenia/implikacje badawcze: przeprowadzone badanie zostało przeprowadzone tylko na jednym wydziale uniwersyteckim, co nie pozwala na daleko idące uogólnienia. Zostało przeprowadzone tylko na pierwszym roku, ciekawe byłoby powtórzenie przeprowadzonych badań na tej samej grupie badawczej po upływie dwóch lat, tj. na trzecim roku studiów na Wydziale Zarządzania.
Oryginalność/wartość: artykuł porusza ważny temat osobowości dyrektora zarządzającego w firmie rodzinnej oraz prezentuje nastawienie młodych osób do biznesu rodzinnego.
Keywords
family business, CEO personality, management, succession
Słowa kluczowe
firma rodzinna, osobowość CEO, zarządzanie, sukcesja
Recommended Citation
Domanowska, J. (2025). Attitudes Towards Family Business – Personality of a CEO in a Family Business. Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski, 2025(1), 16-22. https://doi.org/10.7172/1733-9758.2025.42.2
First Page
16
Last Page
22
Page Count
7
Received Date
22.05.2024
Accept Date
05.03.2025
Online Available Date
17.06.2025
DOI
10.7172/1733-9758.2025.42.2
JEL Code
L1
Publisher
University of Warsaw