ORCID

Maciej Bernatt0000-0001-6765-9115

Files

Download

Download Full Text (885 KB)

Opis/Description

Czwarta publikacja z serii „Studiów i Monografii Antymonopolowych i Regulacyjnych” – efekt indywidualnego projektu badawczego autora – jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym ujęciem zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.

Prezentowane w książce normatywne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu może mieć duże znaczenie praktyczne zarówno jako przyczynek do dyskursu naukowego nad tym zjawiskiem, jak i zachęta do angażowania się przedsiębiorców w działania prospołeczne. Prawne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu pozwala także oderwać to zjawisko od jego tradycyjnego pojmowania jedynie w kategoriach promocji przedsiębiorców. Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przez autora porównanie obowiązków przedsiębiorców wynikających z norm prawnych oraz z zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.

ISBN

978-83-61276-27-2

Data publikacji/Publication Date

2008

Wydawca/Publisher

Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

Miasto/City

Warszawa/Warsaw

Dyscypliny/Disciplines

Antitrust and Trade Regulation | Business Organizations Law

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy

Share

COinS