ORCID
Maciej Bernatt – 0000-0001-6765-9115
Files
Download Full Text (885 KB)
Opis/Description
Czwarta publikacja z serii „Studiów i Monografii Antymonopolowych i Regulacyjnych” – efekt indywidualnego projektu badawczego autora – jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym ujęciem zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.
Prezentowane w książce normatywne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu może mieć duże znaczenie praktyczne zarówno jako przyczynek do dyskursu naukowego nad tym zjawiskiem, jak i zachęta do angażowania się przedsiębiorców w działania prospołeczne. Prawne spojrzenie na społeczną odpowiedzialność biznesu pozwala także oderwać to zjawisko od jego tradycyjnego pojmowania jedynie w kategoriach promocji przedsiębiorców. Na szczególną uwagę zasługuje prezentowane przez autora porównanie obowiązków przedsiębiorców wynikających z norm prawnych oraz z zasad społecznej odpowiedzialności biznesu.
ISBN
978-83-61276-27-2
Data publikacji/Publication Date
2008
Wydawca/Publisher
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
Miasto/City
Warszawa/Warsaw
Dyscypliny/Disciplines
Antitrust and Trade Regulation | Business Organizations Law
Sugestia cytowania/Recommended Citation
Bernatt, M. (2008). Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania UW. https://press.wz.uw.edu.pl/cars_monographs/18