Abstract
Relacje Inwestorskie, dziedzina coraz silniej oddziałująca na całość działań spółek giełdowych. Proces, który ma za zadanie czytelnie i wiarygodnie przedstawić informacje o przedsiębiorstwie w aspekcie jego obecności na giełdzie. Relacje Inwestorskie nabierają szczególnego znaczenia w obecnej, trudnej sytuacji rynków kapitałowych, których w żaden sposób nie poprawiają coraz częstsze przypadki afer związanych z kreatywną księgowością czy zatajaniem informacji przed inwestorami. Różnicowanie się otoczenia na akcjonariuszy indywidualnych (małych i dużych), instytucjonalnych, media finansowe, analityków, wymaga stosowania różnorodnych, dopasowanych do odbiorcy i sytuacji, narzędzi. Właściwe ich dobranie oraz umiejętne z nich korzystanie są kluczowymi zadaniami specjalistów RI, od nich bowiem zależy skuteczność programu Relacji Inwestorskich. Rozważania teoretyczne zostały poparte przykładami, które obrazują również dużą niedojrzałość Relacji Inwestorskich w naszym kraju w porównaniu z rynkami kapitałowymi krajów o bogatej tradycji giełdowej.
Recommended Citation
Usarkiewicz, P. (2003). Relacje inwestorskie - klasyfikacja instrumentów w zależności od adresatów. European Management Studies, 1(1), 113-121. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol1/iss1/7
First Page
113
Last Page
121
Page Count
8
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2003-01-01