Tytuł
Kreowanie postaw przedsiębiorczych studentów w ramach zajęć z forum integracji społeczno-gospodarczej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II
Abstract
The article presents a psychological analysis of entrepreneurship and creation of entrepreneurship especially among young people. Particular attention will be paid to the socio-economic importance of entrepreneurship in our country in a global crisis, including its development opportunities and barriers encountered. A specific character of teaching entrepreneurship especially in the context of academic entrepreneurship will be also characterized. Based on surveys conducted among a specified group of students there will be presented as an example - a model of teaching business management to the students at the Catholic University of Lublin John Paul II. Based on the analysis of surveys and literature of the subject and knowledge about the subject, considerations will be carried out on the search for appropriate models of entrepreneurship education.
Abstrakt
W artykule zostanie przedstawiona analiza psychologiczna przedsiębiorczości i kreowania postaw przedsiębiorczych, zwłaszcza wśród ludzi młodych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na społeczno-ekonomiczne znaczenie przedsiębiorczości w naszym kraju w kontekście ogólnoświatowego kryzysu z uwzględnieniem szans jej rozwoju oraz napotykanych barier. Scharakteryzowana zostanie również specyfika nauczania przedsiębiorczości, zwłaszcza w kontekście przedsiębiorczości akademickiej. Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych wśród wskazanej grupy studentów zostanie przedstawiony, jako przykładowy, model dydaktyczny nauczania przedsiębiorczości zaocznych studentów zarządzania na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II. Na podstawie analiz badań ankietowych i literatury przedmiotu oraz znajomości tematu zostaną przeprowadzone rozważania na temat poszukiwania właściwych modeli nauczania przedsiębiorczości.
Recommended Citation
Kida, G. (2012). Creating entrepreneurial attitudes of the students in the class of social-business forum of integration at the Catolic University of Lublin John Paul II. European Management Studies, 10(36), 194-219. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss36/12
First Page
194
Last Page
219
Page Count
25
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-04-15