Tytuł
Tworzenie wirtualnych rynków wiedzy dla wspomagania przedsiębiorczości
Abstract
One of the main problems faced by young entrepreneurs, both starting and continuing their economic activity is the lack of practice-relevant knowledge about the economic and legal aspects of their business as well as about the ways to solve current problems. The postulated solution is the concept of a Virtual Community of Practice, which refers to group of people who share ideas and insights, help each other solve problems and develop a common practice or approach to the field in virtual environment. The paper presents key structural determinants of the successful VCoPs as well as activities and tools to support the processes of their creation and development to support entrepreneurship.
Abstrakt
Jednym z głównych problemów, z jakimi spotykają się młodzi przedsiębiorcy zarówno rozpoczynający, jak i kontynuujący działalność gospodarczą, jest brak praktycznie relewantnej wiedzy na temat ekonomicznych i prawnych aspektów prowadzonej przez nich działalności gospodarczej oraz sposobów rozwiązania bieżących problemów. Postulowanym rozwiązaniem jest koncepcja "wirtualnej wspólnoty działań" (ang. Virtual Community of Practice), która odnosi się do procesu grupowego uczenia się ludzi zainteresowanych rozwiązaniem określonego problemu i w tym celu współpracujących ze sobą przez dłuższy czas, w formie wymiany pomysłów, szukania rozwiązań i tworzenia nowej wiedzy w środowisku wirtualnym. W artykule zostaną przedstawione główne strukturalne determinanty rozwoju wirtualnych wspólnot działań oraz narzędzia wspomagające procesy ich tworzenia i rozwoju dla wspomagania przedsiębiorczości.
Recommended Citation
Bendkowski, J. (2012). Developing virtual knowledge markets to support entrepreneurship. European Management Studies, 10(36), 63-84. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss36/4
First Page
63
Last Page
84
Page Count
21
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-04-15