•  
  •  
 

Tytuł

Wywiad z przedsiębiorcą jako narzędzie w procesie nauczania przedsiebiorczości

Abstract

Interview with an entrepreneur is an effective tool in entrepreneurial education, which may be applied in different programs and on the different levels of education. It offers an opportunity for the students to gain unique experience-based knowledge from the entrepreneurs. Often truly inspirational interviews with entrepreneurs have a great impact on motivating young people to start an entrepreneurial venture and strengthen their self-efficacy. A direct contact with entrepreneurs in their natural settings provides students with a new insight into entrepreneurial process and often leads to interesting discoveries. It is also an opportunity to do the observation and conduct the interviews with other stakeholders. Such research experience contributes to the development of valuable skills in conducting qualitative research. The article presents the learning goals and objectives, which may be achieved through the use of interviews with entrepreneurs in the learning process, as well as practical aspects as well as instructions and guidelines for students

Abstrakt

Wywiad z przedsiębiorcą stanowi znakomite narzędzie nauczania przedsiębiorczości, które może być stosowane na różnych kierunkach studiów oraz poziomach nauczania. Daje ono możliwość pozyskania przez młode pokolenie unikalnej wiedzy zdobytej przez przedsiębiorców na podstawie wieloletnich doświadczeń w biznesie, a także wpływa na ich motywację do założenia własnego przedsięwzięcia biznesowego oraz kształtuje poczucie własnej skuteczności. Wizyta w terenie często prowadzi do nieoczekiwanych odkryć oraz wielu zaskoczeń. Jest ona również okazją do przeprowadzenia obserwacji oraz wywiadów z przedstawicielami najbliższego otoczenia przedsiębiorcy, co zdecydowanie wzbogaca doświadczenia badawcze studentów i pozwala na doskonalenie umiejętności w zakresie prowadzenia badań jakościowych. W artykule przedstawione zostały efekty kształcenia realizowane poprzez zastosowanie w procesie nauczania wywiadów z przedsiębiorcami, a także praktyczne aspekty oraz wskazówki dotyczące sposobu organizacji oraz przeprowadzania badania przez studentów.

First Page

85

Last Page

98

Page Count

13

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2012-04-15

Share

COinS