Tytuł
Wykorzystanie metafor w nauczaniu przedsiębiorczości
Abstract
The paper is devoted to the presentation of the role of metaphors in entrepreneurship education. In search of the desirable path of entrepreneurship education the author presents one of the methods, likely to be used in the learning process. Assuming that the major challenge the education is facing is to develop an entrepreneurial creative attitudes, the author proposes the use of metaphors. In the first part of this study based on analysis of the literature, the author has made an attempt to characterize the role of metaphors and metaphorical thinking in the sciences of management, with a particular emphasis on entrepreneurship. The second part of the article is devoted to the presentation of the possibilities and limitations of the use of metaphors in the development of entrepreneurial attitudes of students.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony tematyce kreowania postaw przedsiębiorczych przez uczelnię wyższą, ze szczególnym uwzględnieniem roli, jaką pełnią metafory w procesie nauczania przedsiębiorczości. W poszukiwaniu pożądanej ścieżki kształcenia w zakresie przedsiębiorczości autorka przedstawia jedną z metod możliwych do zastosowania w procesie nauczania. Przyjmując, że ważnym wyzwaniem stojącym przed edukacją przedsiębiorczą jest kształtowanie postaw kreatywnych, autorka proponuje wykorzystanie metafor. W pierwszej części niniejszego opracowania na podstawie analizy literatury dokonano próby scharakteryzowania roli metafor i myślenia metaforycznego w naukach o zarządzaniu, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości. Druga część artykułu została poświęcona przedstawieniu możliwości i ograniczeń zastosowania metafor w procesie kształtowania postaw przedsiębiorczych studentów.
Recommended Citation
Kubów, M. (2012). The use of metaphors in teaching entrepreneurship. European Management Studies, 10(36), 99-115. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss36/6
First Page
99
Last Page
115
Page Count
16
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-04-15