Tytuł
Postawy przedsiębiorcze studentów wrocławskich uczelni wyższych - wyniki badań
Abstract
The purpose of the article is analyzing and rating of entrepreneurship attitude of students of six Wroclaw universities. The paper is empirical and based on analysis of questionnaires. Researchers were trying to find factors which determines entrepreneurship attitude of students. Authors also focus on assessing the attitudes towards entrepreneurship. Conclusions have been drawn on how students perceive educational system in creating entrepreneurship attitude and how they evaluate their chances on a job market. In the final part of the article the authors refer to the results of research on entrepreneurship of young people from 2010.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza i ocena postaw oraz zachowań przedsiębiorczych studentów studiów dziennych sześciu wrocławskich uczelni wyższych. Artykuł ma charakter empiryczny, zawarta w nim analiza dotyczy materiału zgromadzonego podczas badań ankietowych na grupie losowo dobranych studentów. Przeprowadzone badania miały na celu ustalić czynniki warunkujące przedsiębiorczość studentów studiów dziennych. Ponadto uwaga autorek skupia się na ocenie klimatu wobec przedsiębiorczości. Autorki próbują wysunąć wnioski, jak studenci studiów dziennych postrzegają system edukacji w odniesieniu do kreowania postaw przedsiębiorczych oraz jak oceniają swoje szanse jako młodych przedsiębiorców na rynku pracy. W końcowej części artykułu autorki umieszczają odniesienie do wyników badań przeprowadzonych na ten sam temat w roku 2010.
Recommended Citation
Bajer-Marczak, R., & Marciszewska, A. (2012). Attitudes of Wroclaw university students towards enterprise. European Management Studies, 10(36), 144-160. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol10/iss36/9
First Page
144
Last Page
160
Page Count
16
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2012-04-15