Tytuł
Metody jakościowe w badaniu przedsiębiorczości
Keywords
entrepreneurship, interview, case study, ethnomethodology, narrative method
Słowa kluczowe
przedsiębiorczość,wywiad,studium przypadku,etnometodologia,metoda narracyjna
Abstract
The subject of the paper is to characterise the selected qualitative methods and the possibilities of using them in the research on entrepreneurship. Entrepreneurship is a multifaceted, interdisciplinary process of creating new values and richness. A great significance in its development lies in intangible resources, qualitative aspects, therefore, while researching it, qualitative methods are very frequently used as they enable one to better get to know and understand the complexity of this process.
Abstrakt
Przedmiotem opracowania jest charakterystyka wybranych metod jakościowych i możliwości ich wykorzystania w badaniach przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość to wieloaspektowy, interdyscyplinarny proces kreowania nowych wartości, tworzenia bogactwa. Duże znaczenie w jej rozwoju odgrywają zasoby niematerialne, aspekty „miękkie”, dlatego do jej badania bardzo często wykorzystuje się metody jakościowe, pozwalające lepiej poznać i zrozumieć różnorodność i złożoność tego procesu.
Recommended Citation
Piecuch, T., & Molter, A. (2014). Qualitative Methods in the Research on Entrepreneurship. European Management Studies, 12(47), 248-268. https://doi.org/10.7172/1644-9584.47.14
First Page
248
Last Page
268
Page Count
20
DOI
10.7172/1644-9584.47.14
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2014-08-30