Tytuł
Przejawy przedsiębiorczości w sporcie w kontekście uwarunkowań kulturowych i organizacyjnych rozwoju branży
Keywords
entrepreneurship, sport, sport commercialization, sport management, qualitative studies in sport
Słowa kluczowe
przedsiębiorczość,sport,komercjalizacja sportu,zarządzanie sportem,badania jakościowe w sporcie
Abstract
The article depicts the transformation process of the Polish sport sector and explains the main reasons for which entrepreneurship thrives in that area. Taking into account a broad institutional, social and cultural context, the authors point out the main factors causing commercialization process of sport and recreation and describe its main manifestations. The article is bases on qualitative studies on sport management and entrepreneurship in Poland. The authors try to include points of view of different stakeholders on current changes in sport area.
Abstrakt
Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule są przemiany w branży sportowej i rozwój przedsiębiorczości na tym tle. Uwzględniając szeroki kontekst instytucjonalny, społeczny i kulturowy, autorki pokazują przyczyny postępującej komercjalizacji sportu oraz opisują główne tego przejawy. Artykuł opiera się na przeprowadzonych badaniach jakościowych w obszarze przedsiębiorczości oraz zarządzania w sporcie.
Recommended Citation
Starakiewicz, U., & Kubów, M. (2014). The development of entrepreneurial entities in organizational and cultural context of the Polish sport sector. European Management Studies, 12(47), 109-126. https://doi.org/10.7172/1644-9584.47.6
First Page
109
Last Page
126
Page Count
17
DOI
10.7172/1644-9584.47.6
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2014-08-30