•  
  •  
 

Tytuł

Przejawy przedsiębiorczości w sporcie w kontekście uwarunkowań kulturowych i organizacyjnych rozwoju branży

Keywords

entrepreneurship, sport, sport commercialization, sport management, qualitative studies in sport

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość,sport,komercjalizacja sportu,zarządzanie sportem,badania jakościowe w sporcie

Abstract

The article depicts the transformation process of the Polish sport sector and explains the main reasons for which entrepreneurship thrives in that area. Taking into account a broad institutional, social and cultural context, the authors point out the main factors causing commercialization process of sport and recreation and describe its main manifestations. The article is bases on qualitative studies on sport management and entrepreneurship in Poland. The authors try to include points of view of different stakeholders on current changes in sport area.

Abstrakt

Przedmiotem rozważań w niniejszym artykule są przemiany w branży sportowej i rozwój przedsiębiorczości na tym tle. Uwzględniając szeroki kontekst instytucjonalny, społeczny i kulturowy, autorki pokazują przyczyny postępującej komercjalizacji sportu oraz opisują główne tego przejawy. Artykuł opiera się na przeprowadzonych badaniach jakościowych w obszarze przedsiębiorczości oraz zarządzania w sporcie.

First Page

109

Last Page

126

Page Count

17

DOI

10.7172/1644-9584.47.6

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2014-08-30

Share

COinS