Tytuł
Zachowanie poprzez sieciowanie w przedsiębiorczości społecznej w odpowiedzi na trudne otoczenie instytucjonalne – przypadek pięciu spółdzielni socjalnych
Keywords
social entrepreneurship, social enterprise, institutions, entrepreneurial behavior
Słowa kluczowe
przedsiębiorczość społeczna przedsiębiorstwo społeczne,instytucje,zachowanie przedsiębiorcze
Abstract
The aim of this paper is to show the entrepreneurial behaviour in social entrepreneurship against the backdrop of challenging institutional environment in Poland. The author provides the description and analysis of entrepreneurial behaviours among five social cooperatives, based on in-depth interviews and observation. Using constant comparative method 3 categories of the behaviour have been compared and juxtaposed. The authors also comment on the role of formal and informal institutional framework for the entrepreneurial behaviour.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest zobrazowanie procesów zachodzących w przedsiębiorczości społecznej w odpowiedzi na trudne otoczenie instytucjonalne. Opisano w nim zachowania przedsiębiorcze przedstawicieli pięciu spółdzielni socjalnych na podstawie pogłębionych wywiadów i obserwacji 1 . Za pomocą metody ciągłego porównywania wyodrębniono trzy główne kategorie zachowań badanych przedsiębiorców, które zostały wzajemnie ze sobą zestawione. Podjęto również próbę refleksji nad tłem, jakim dla tych zachowań przedsiębiorczych są ramy instytucjonalne zarówno formalne, jak i nieformalne.
Recommended Citation
Starnawska, M. (2014). Networking behavior in social entrepreneurship against the backdrop of challenging institutional environment – five social cooperatives’ case analysis. European Management Studies, 12(49), 97-116. https://doi.org/10.7172/1644-9584.49.6
First Page
97
Last Page
116
Page Count
19
DOI
10.7172/1644-9584.49.6
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2014-12-15