•  
  •  
 

Tytuł

Innowacje w modelu ścieżek niepowodzeń gospodarczych małych firm

Keywords

small firms, business failure, innovations

Słowa kluczowe

małe firmy,niepowodzenie gospodarcze,innowacje

Abstract

The article presents the issues relating to the phenomenon of economic failures. The article presents the characteristics of small businesses hindering management, and identifies the main criteria indicating the reasons, consequential problems, symptoms and crises that occur in them. Then, the article provides an overview of the major paths of economic failures of small businesses. On their basis the opportunity to influence of innovation and innovation in tackling the economic failures was identified. Within the paths of economic failures the potential opportunities to introduce innovations to reduce this phenomenon were identified. The paper presented considerations suggesting that the significant point initiating the future process of preventing this phenomenon is to link innovation with the components occurring in the paths of economic failures which will, in turn, allow to build and implement the strategy in this regard.

Abstrakt

Artykuł prezentuje zagadnienia odnoszące się do zjawiska niepowodzeń gospodarczych. W artykule zaprezentowano cechy małych firm utrudniające zarządzanie nimi, zidentyfikowano główne kryteria pozwalające wskazać przyczyny, problemy wtórne, symptomy oraz kryzysy w nich zachodzące. W dalszej części artykułu zawarto przegląd głównych ścieżek niepowodzeń gospodarczych małych firm. Na ich podstawie zidentyfikowano możliwość wpływu innowacyjności i innowacji na przeciwdziałanie niepowodzeniom gospodarczym. W ramach ścieżek niepowodzeń gospodarczych wskazano potencjalne możliwości wprowadzenia innowacji dla ograniczenia opisanego zjawiska. Zaprezentowane rozważania wskazują, że znaczącym punktem inicjującym przyszły proces przeciwdziałania temu zjawisku jest powiązanie innowacji ze składowymi występującymi w ścieżkach niepowodzeń gospodarczych, co pozwoli w dalszej kolejności zbudować i realizować strategię w tym zakresie.

First Page

220

Last Page

237

Page Count

17

DOI

10.7172/1644-9584.50.13

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2015-01-20

Share

COinS