Tytuł
Relacje strategiczne przedsiębiorstw deweloperskich
Keywords
trade show conversation, inter-organizational relationships, trade shows, retail Real Estate
Słowa kluczowe
rozmowa handlowa,więzi międzyorganizacyjne,targi,nieruchomości handlowe
Abstract
On the basis of a review of the achievements in the area of strategic management research interests on relationships was exposed. Particular attention was paid to the relationships of cooperation. The paper discusses three basic strategic relationships; cooperation, competition and coopetition. The paper also presents the research results concentrated on strategic relationships in the population of developers from the perspective of business cycle phases. In general, the results of the study confirm that the phase of recession fosters cooperative relations between competitors, namely coopetition.
Abstrakt
Na podstawie przeglądu dorobku zarządzania strategicznego wyeksponowano zainteresowania badawcze relacjami. Szczególną uwagę zwrócono na relacje współdziałania. Omówione zostały trzy podstawowe relacje strategiczne: współpracy, konkurencji i koopetycji. Przedstawiono także wyniki badań relacji strategicznych w populacji deweloperów z perspektywy faz cyklu koniunkturalnego. Generalnie, wyniki badań potwierdzają, że faza dekoniunktury sprzyja relacjom współdziałania konkurentów, czyli koopetycji.
Recommended Citation
Stańczyk-Hugiet, E., & Strzelecka, R. (2015). Strategic relationships of Real Estate Development Companies. European Management Studies, 13(50), 68-87. https://doi.org/10.7172/1644-9584.50.4
First Page
68
Last Page
87
Page Count
19
DOI
10.7172/1644-9584.50.4
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2015-01-20