•  
  •  
 

Tytuł

Relacje strategiczne przedsiębiorstw deweloperskich

Keywords

trade show conversation, inter-organizational relationships, trade shows, retail Real Estate

Słowa kluczowe

rozmowa handlowa,więzi międzyorganizacyjne,targi,nieruchomości handlowe

Abstract

On the basis of a review of the achievements in the area of strategic management research interests on relationships was exposed. Particular attention was paid to the relationships of cooperation. The paper discusses three basic strategic relationships; cooperation, competition and coopetition. The paper also presents the research results concentrated on strategic relationships in the population of developers from the perspective of business cycle phases. In general, the results of the study confirm that the phase of recession fosters cooperative relations between competitors, namely coopetition.

Abstrakt

Na podstawie przeglądu dorobku zarządzania strategicznego wyeksponowano zainteresowania badawcze relacjami. Szczególną uwagę zwrócono na relacje współdziałania. Omówione zostały trzy podstawowe relacje strategiczne: współpracy, konkurencji i koopetycji. Przedstawiono także wyniki badań relacji strategicznych w populacji deweloperów z perspektywy faz cyklu koniunkturalnego. Generalnie, wyniki badań potwierdzają, że faza dekoniunktury sprzyja relacjom współdziałania konkurentów, czyli koopetycji.

First Page

68

Last Page

87

Page Count

19

DOI

10.7172/1644-9584.50.4

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2015-01-20

Share

COinS