•  
  •  
 

Tytuł

Specyfika więzi międzyorganizacyjnych w branży turystycznej na przykładzie systemu hotelowego i touroperatora. Studium przypadku

Keywords

partnerships, tourism sector, hospitality, tour operator

Słowa kluczowe

więzi międzyorganizacyjne,sektor turystyczny,hotelarstwo,touroperator

Abstract

The aim of the study was to show how relationships and inter-organizational cooperation influence the current activity of organizations within the tourism sector. Particular attention is focused on external relations of two types of tourism organizations: hotel enterprises and tour operators. The identification and analysis of the activities undertaken by analyzed companies in the tourist market aimed at interorganizational collaboration on the example of selected capital groups. The main areas of activity of economic cooperation with other subsidiaries in the tourism industry were also identified.

Abstrakt

Celem opracowania było pokazanie, w jaki sposób więzi i współpraca międzyorganizacyjna wpływają na funkcjonowanie organizacji turystycznej. Szczególną uwagę skupiono na relacjach zewnętrznych dwóch rodzajów organizacji turystycznych: przedsiębiorstw hotelarskich i touroperatorów. Przeprowadzono identyfikację i analizę podstawowych działań podejmowanych przez badane przedsiębiorstwa mające na celu współpracę międzyorganizacyjną. Zidentyfikowano główne obszary działalności wynikające z bieżącej współpracy gospodarczej z innymi podmiotami w branży turystycznej.

First Page

133

Last Page

146

Page Count

13

DOI

10.7172/1644-9584.50.8

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2015-01-20

Share

COinS