Tytuł
Specyfika więzi międzyorganizacyjnych w branży turystycznej na przykładzie systemu hotelowego i touroperatora. Studium przypadku
Keywords
partnerships, tourism sector, hospitality, tour operator
Słowa kluczowe
więzi międzyorganizacyjne,sektor turystyczny,hotelarstwo,touroperator
Abstract
The aim of the study was to show how relationships and inter-organizational cooperation influence the current activity of organizations within the tourism sector. Particular attention is focused on external relations of two types of tourism organizations: hotel enterprises and tour operators. The identification and analysis of the activities undertaken by analyzed companies in the tourist market aimed at interorganizational collaboration on the example of selected capital groups. The main areas of activity of economic cooperation with other subsidiaries in the tourism industry were also identified.
Abstrakt
Celem opracowania było pokazanie, w jaki sposób więzi i współpraca międzyorganizacyjna wpływają na funkcjonowanie organizacji turystycznej. Szczególną uwagę skupiono na relacjach zewnętrznych dwóch rodzajów organizacji turystycznych: przedsiębiorstw hotelarskich i touroperatorów. Przeprowadzono identyfikację i analizę podstawowych działań podejmowanych przez badane przedsiębiorstwa mające na celu współpracę międzyorganizacyjną. Zidentyfikowano główne obszary działalności wynikające z bieżącej współpracy gospodarczej z innymi podmiotami w branży turystycznej.
Recommended Citation
Górska-Warsewicz, H., & Maciąg, A. (2015). Specificity of partnerships in the tourist sector based on the example of hotel system and tour operator. A case study. European Management Studies, 13(50), 133-146. https://doi.org/10.7172/1644-9584.50.8
First Page
133
Last Page
146
Page Count
13
DOI
10.7172/1644-9584.50.8
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2015-01-20