•  
  •  
 

Tytuł

Użyteczność e-commerce w badaniach polskich użytkowników

Keywords

e-commerce, Technology Acceptance Model, Structural Equation Model

Słowa kluczowe

e-commerce,Model Akceptacji Technologii,Modele Równań Strukturalnych

Abstract

This paper concerns the usability of e-commerce. It presents the results of research both as a statistical description and in a model approach. The sample included 511 people. The Technology Acceptance Model and Task-Technology Fit Model assumptions were used in this research. Additionally, differences in the perception of e-commerce by gender of respondents were also sought. The study used both a simple analysis (descriptive statistics) and an analysis of the interaction forces in four research models.

Abstrakt

Artykuł dotyczy zagadnień użyteczności e-commerce. Prezentuje wyniki badania na próbie 511 osób – w formie opisu statystycznego i w ujęciu modelowym. Do utworzenia modelu badawczego wykorzystano założenia Modelu Akceptacji Technologii oraz Modelu Adekwatności Zadań i Technologii. Dodatkowo w pracy poszukiwano różnic w postrzeganiu e-commerce ze względu na płeć respondentów. W pracy wykorzystano zarówno proste analizy, jak również analizy sił oddziaływań w czterech wersjach modelu badawczego.

First Page

24

Last Page

36

Page Count

12

DOI

10.7172/1644-9584.52.2

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2015-01-01

Share

COinS