Tytuł
Użyteczność e-commerce w badaniach polskich użytkowników
Keywords
e-commerce, Technology Acceptance Model, Structural Equation Model
Słowa kluczowe
e-commerce,Model Akceptacji Technologii,Modele Równań Strukturalnych
Abstract
This paper concerns the usability of e-commerce. It presents the results of research both as a statistical description and in a model approach. The sample included 511 people. The Technology Acceptance Model and Task-Technology Fit Model assumptions were used in this research. Additionally, differences in the perception of e-commerce by gender of respondents were also sought. The study used both a simple analysis (descriptive statistics) and an analysis of the interaction forces in four research models.
Abstrakt
Artykuł dotyczy zagadnień użyteczności e-commerce. Prezentuje wyniki badania na próbie 511 osób – w formie opisu statystycznego i w ujęciu modelowym. Do utworzenia modelu badawczego wykorzystano założenia Modelu Akceptacji Technologii oraz Modelu Adekwatności Zadań i Technologii. Dodatkowo w pracy poszukiwano różnic w postrzeganiu e-commerce ze względu na płeć respondentów. W pracy wykorzystano zarówno proste analizy, jak również analizy sił oddziaływań w czterech wersjach modelu badawczego.
Recommended Citation
Banaś, J., & Pastuszak, Z. (2015). The Usefulness of e-Commerce in Studies on Polish Users. European Management Studies, 13(52), 24-36. https://doi.org/10.7172/1644-9584.52.2
First Page
24
Last Page
36
Page Count
12
DOI
10.7172/1644-9584.52.2
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2015-01-01