Tytuł
Badanie satysfakcji jako atrybutu jakości systemów e-usługowych
Keywords
user satisfaction, software quality, e-services systems
Słowa kluczowe
satysfakcja użytkownika,jakość oprogramowania,systemy e-usługowe
Abstract
Due to the growing demand for different types of e-services there are more and more systems that allow for e-services provision and management on the market. The quality of such solutions should be improved in cooperation with customers on the basis of information about the level of their satisfaction with the usage. This can be possible owing to regular user satisfaction research. The article presents the concept of estimating satisfaction with e-service software which is based on the achievements of marketing research and software quality studies.
Abstrakt
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na różnego typu e-usługi na rynku pojawia się coraz więcej systemów pozwalających na świadczenie tego typu usług i zarządzanie nimi. Doskonalenie jakości takich narzędzi powinno być dokonywane przy współudziale klientów, na podstawie informacji o poziomie ich zadowolenia z użytkowania. Jest to możliwe dzięki prowadzeniu przez przedsiębiorstwa regularnych badań satysfakcji użytkowników. W artykule zaprezentowano koncepcję szacowania satysfakcji z użytkowania oprogramowania e-usługowego, która opiera się na dorobku badań marketingowych oraz badań nad jakością oprogramowania.
Recommended Citation
Łopaciński, K., & Maciaszek, L. (2015). The Studies of Satisfaction Understood as an Attribute of e-Service Systems Quality. European Management Studies, 13(52), 37-50. https://doi.org/10.7172/1644-9584.52.3
First Page
37
Last Page
50
Page Count
13
DOI
10.7172/1644-9584.52.3
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2015-01-01