Tytuł
Czy studia na drugim kierunku służą wszystkim studentom? Modyfikujący efekt przedziałowego stylu aktywności
Keywords
action style, goal setting, double-degree students
Słowa kluczowe
styl aktywności,wyznaczanie celów,studenci dwukierunkowi
Abstract
Similarly as in the USA, more and more students in Poland decide to pursue multiple degrees in order to improve their chances of success on the job market. The aim of the study (N = 1070) was to investigate some differences between students who aim at double degree with those who study one major only. The role of the range of goal categories connected with interval vs. point activity style (Wieczorkowska & Burnstein 1999, 2004 a, b) was analyzed. Data confirmed that Intervalists are more likely to choose two majors and if they do that they feel better than if they do not (which shows the importance of Goal-Activity Style congruence). Limitations of the study and further research directions are discussed.
Abstrakt
Podobnie jak w USA, coraz więcej studentów w Polsce podejmuje decyzję o równoległym studiowaniu więcej niż jednego kierunku, w celu zwiększenia szans na osiągnięcie sukcesu na obecnym rynku pracy. Celem badania (n = 1070) było rozpoznanie czy podejmowanie więcej niż jednego kierunku studiów ma związek z przedziałowym vs. punktowym stylem aktywności (Wieczorkowska, Burnstein 1999, 2004a, b). Wskazano na różnice pomiędzy studentami dwu- i jednokierunkowymi o przedziałowym vs. punktowym stylu aktywności w zakresie doświadczania negatywnych emocji oraz oczekiwania sukcesu zawodowego i akceptacji mało atrakcyjnych ofert pracy. Omówiono ograniczenia przeprowadzonych badań, przedstawiono kierunki dalszych poszukiwań.
Recommended Citation
Turska, E. (2016). Is Double-Degree Goal Equally Good for All Students? Moderating Impact of Interval Activity Style. European Management Studies, 14(60), 134-146. https://doi.org/10.7172/1644-9584.60.8
First Page
134
Last Page
146
Page Count
12
DOI
10.7172/1644-9584.60.8
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2016-06-30