Tytuł
Zarządzanie procesami biznesowymi w kształceniu akademickim – na podstawie kursu dla studentów logistyki UMCS
Keywords
BPM, process modeling, process automation, business modeling, ADONIS, Bonita, workflow, higher education
Słowa kluczowe
BMP,modelowanie procesów,automatyzacja procesów,modelowanie procesów biznesowych,Bonita,przepływ pracy,szkolnictwo wyższe
Abstract
The article contains an introduction to BPM and presents the examples of BPM deployment in high schools. The main part of the article contains the key preparation and realization stages of BPM course for students of logistics at Maria Curie-Skłodowska University (MCSU) in Poland. The main conclusions from the BPM market analysis and course preparation suggest that BPM competences are strongly desirable and BPN can be a powerful tool for improving organizational efficiency. Availability of many standards and tools makes it difficult to develop BPM course tailored to market needs and study programmes. Moreover ideal teaching software should cover the wide range of models and most popular standards as well as should reflect the whole BPM lifecycle. To meet the requirements we enhanced ADONIS software with tools for process automation like Bonita Suite.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano kluczowe etapy przygotowania i realizacji kursu zarządzania procesami biznesowymi dla studentów logistyki na UMCS w Lublinie. Główne wnioski wynikające z badań wskazują, że kompetencje związane z BPM są bardzo poszukiwane na rynku pracy, zaś mnogość standardów opisu procesów i narzędzi do dokumentacji utrudnia opracowanie uniwersalnego kursu BPM dostosowanego do potrzeb rynku. W celu sprostania ww. wymaganiom, w ramach zrealizowanych prac, zostało skonstruowane środowisko dydaktyczne zapewniające możliwość dokumentacji oraz symulacji i automatyzacji procesów biznesowych, oparte na systemach Adonis oraz Bonita Suite.
Recommended Citation
Wiechetek, Ł., Mędrek, M., & Banaś, J. (2017). Business Process Management in Higher Education. The Case of Students of Logistics. European Management Studies, 15(71), 146-164. https://doi.org/10.7172/1644-9584.71.10
First Page
146
Last Page
164
Page Count
18
DOI
10.7172/1644-9584.71.10
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-15