Tytuł
Zorientowany na użytkownika proces tworzenia e-przewodników na przykładzie projektu BalticMuseums: Love IT!
Keywords
interactive multimedia guides, e-guide design process, user-centered design
Słowa kluczowe
interaktywne przewodniki multimedialne,proces projektowania e-przewodników,projektowanie zorientowane na użytkowników
Abstract
The paper addresses the issue of design and development of mobile apps providing the functionality of interactive multimedia guides (e-guides) for tourist attractions. It proposes a new specification of the e-guide development process, designed within the framework of the BalticMuseums: Love IT! project aimed at designing and implementing e-guide-based tours in a number of diverse tourist attractions of the South Baltic area. Assuming that it is the visitors themselves that can help best in such design and development of e-guides that the final result meets the visitors’ expectations, the proposed process has been based on the user-centered design methodology. The paper describes the basics of the chosen approach, presents the assumptions which affected formulation of the proposed process, and, most of all, defines its stages as well as demonstrates its compliance with the adopted methodological approach.
Abstrakt
Artykuł dotyczy zagadnienia projektowania i implementacji aplikacji mobilnych pełniących funkcję interaktywnych przewodników multimedialnych (e-przewodników) po atrakcjach turystycznych. Zaproponowano w nim autorską specyfikację procesu tworzenia e-przewodników opracowaną w związku z realizacją projektu BalticMuseums: Love IT!, zmierzającego do przygotowania i wdrożenia opartych na e-przewodnikach tras zwiedzania wielu atrakcji turystycznych, różnego typu, na obszarze Południowego Bałtyku. Przyjmując, że sami zwiedzający mogą najlepiej doradzić w takim projektowaniu i implementacji e-przewodników, by rezultat końcowy spełniał ich oczekiwania, za podstawę metodyczną proponowanego procesu przyjęto projektowanie zorientowane na użytkownika. W artykule opisano podstawy wybranego podejścia, przedstawiono wynikające ze specyfiki projektu założenia, które uwzględniono przy formułowaniu proponowanego procesu, a przede wszystkim opisano jego etapy i wykazano jego zgodność z przyjętą podstawą metodyczną.
Recommended Citation
Swacha, J. (2017). User-Centered E-Guide Development Process: The Case of the BalticMuseums: Love IT! Project. European Management Studies, 15(71), 165-176. https://doi.org/10.7172/1644-9584.71.11
First Page
165
Last Page
176
Page Count
11
DOI
10.7172/1644-9584.71.11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-15