Tytuł
Zrozumieć widownię filmową – badanie doświadczeń widzów za pomocą text mining oraz manualnej analizy internetowych recenzji filmów
Keywords
text mining, viewer research, film market
Słowa kluczowe
text mining,badania widowni,rynek kinowy
Abstract
The paper aims to contribute to the research of the film market, starting a discussion and seeking answers to the following problem: What spectrum of film-viewer experiences can be identified and better understood due to the implementation of text mining in the analysis of online film reviews? The presented study was based on the analysis of online audience reviews of five films targeted at a young audience, with their premières in 2016 and 2017. The findings suggest that implementing text mining as a method of analysis of online reviews can provide valuable insight into the film market, which may be helpful for producers in developing future productions, or altering the communication strategy.
Abstrakt
Przedstawione w artykule rozważania mają na celu wzbogacenie obszaru badań dotyczących filmu oraz stanowią próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy spektrum doświadczeń widza może być zidentyfikowane oraz lepiej rozumiane poprzez zastosowanie text mining w analizie internetowych recenzji filmowych. Niniejsze badanie zostało oparte na analizie internetowych recenzji pięciu filmów kierowanych do młodej widowni, których premiery odbyły się w 2016 oraz w 2017 roku. Prezentowane wyniki badania pozwalają na wysnucie wniosku, iż zastosowanie text mining w analizie recenzji online pozwala na uzyskanie informacji przydatnych w zrozumieniu rynku filmowego, a także użytecznych dla producentów filmowych w przygotowywaniu przyszłych produkcji, lub też w korekcie obranych strategii komunikacji marketingowej.
Recommended Citation
Świerczyńska-Kaczor, U., & Wachowicz, J. (2017). Understanding the Film Audience – Providing Insight into the Viewer’s Experience from Text Mining and Manual Text Analysis of Online Film Reviews. European Management Studies, 15(71), 177-193. https://doi.org/10.7172/1644-9584.71.12
First Page
177
Last Page
193
Page Count
16
DOI
10.7172/1644-9584.71.12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-15