Tytuł
Potrzeby użytkowników jako determinanty modelu organizacji platformy informatycznej aktywizującej seniorów. Wnioski z badań
Keywords
seniors activation, needs and digital competences of elderly people, market analysis, ICT platform, implementation model
Słowa kluczowe
aktywizacja seniorów,potrzeby i kompetencje cyfrowe osób starszych,analiza rynku,platforma ICT,model implementacji
Abstract
Due to the aging of society, the authors have developed a concept of ICT platform aimed at increasing the activity of people at the retirement age. It is dedicated to members of local communities, can be used to support entrepreneurship, self-fulfillment and activation in the field of social life. In the article, based on quantitative and qualitative research, the key needs of users have been identified, and in their context, the concept of organization of the ICT platform for activating seniors has been presented.
Abstrakt
W związku ze starzeniem się społeczeństw opracowana została koncepcja platformy informatyczno-komunikacyjnej mającej na celu zwiększenie aktywności ludzi w wieku emerytalnym. Jest ona dedykowana członkom lokalnych społeczności, może być wykorzystywana do wspierania przedsiębiorczości, samorealizacji i aktywizacji na polu życia społecznego. W artykule, na podstawie badań jakościowych i ilościowych, zidentyfikowano kluczowe potrzeby użytkowników i w ich kontekście zaprezentowano koncepcję organizacji platformy informatycznej aktywizującej seniorów.
Recommended Citation
Leszczyńska, M., Łopaciński, K., Gryncewicz, W., & Kutera, R. (2017). The Users’ Needs as Determinants of the Organization Model of the Information Platform Activating Seniors. Conclusions from the Study. European Management Studies, 15(71), 127-145. https://doi.org/10.7172/1644-9584.71.9
First Page
127
Last Page
145
Page Count
18
DOI
10.7172/1644-9584.71.9
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2017-12-15