Tytuł
Orientacja wzrostowa a profil mikroprzedsiębiorców z województwa pomorskiego
Keywords
entrepreneurial orientation, growth orientation, growth of the firm
Słowa kluczowe
orientacja przedsiębiorcza,orientacja wzrostowa,wzrost firmy
Abstract
The article begins with the presentation of the concept of Entrepreneurial Orientation. Entrepreneurial Orientation assumes that some enterprises, regardless of size, behave in an entrepreneurial way and are proactive, innovative and willing to take risks. The relationships between Entrepreneurial Orientation and the results of enterprises are also subject to research, although its results are not clear – mainly due to the different measures used. On the other hand, the research on the relationship between EO and the enterprise growth is very rare. This prompted the author to develop a separate measure, Growth Orientation, which could be a predictor of growth of micro-enterprises. This tool was built on the basis of the previous research on the effectiveness and shortcomings of the Entrepreneurial Orientation measure, as well as the specifics of the functioning of micro-enterprises. On the basis of the constructed measure, an analysis of the Growth Orientation of 146 micro-entrepreneurs.
Abstrakt
Koncepcja orientacji przedsiębiorczej zakłada, że niektóre przedsiębiorstwa niezależnie od wielkości, zachowują się w sposób proaktywny, innowacyjny i niestroniący od ryzyka. W oparciu o tak zdefiniowaną koncepcję, badaniami obejmuje się także relacje pomiędzy orientacją przedsiębiorczą, a rezultatami osiąganymi przez przedsiębiorstwo, jednak związek ten nie jest do końca zdefiniowany, przede wszystkim z powodu z różnorodnych metod wykorzystywanych w badaniach. Pomimo licznych publikacji dotyczących tego zjawiska, niewiele jest takich, które opisują związek pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a wzrostem firmy. To skłoniło autorkę do stworzenia nowego narzędzia, orientacji wzrostowej przedsiębiorcy, pozwalającego na przewidywanie przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa. Opracowując to narzędzie, wzorowano się na koncepcji i sposobie mierzenia orientacji przedsiębiorczej i starano się wyeliminować opisane w literaturze jej wady oraz dostosować do specyfiki funkcjonowania mikroprzedsiębiorstw. W oparciu o tak skonstruowane narzędzie przeanalizowano orientację wzrostową 146 mikroprzedsiębiorców
Recommended Citation
Wasilczuk, J. (2018). Growth Orientation and the Profile of Micro-Entrepreneurs From the Pomorskie Province. European Management Studies, 16(73), 61-74. https://doi.org/10.7172/1644-9584.73.4
First Page
61
Last Page
74
Page Count
13
DOI
10.7172/1644-9584.73.4
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-04-27