•  
  •  
 

Tytuł

Wpływ wprowadzenia zajęć z przedsiębiorczości do programów nauczania na kierunkach pozabiznesowych na uczelniach wyższych – badanie studentów kierunków naukowych w Institut d’Enseignement Supérieur (INES) de Ruhengeri w Rwandzie

Keywords

entrepreneurship, entrepreneurship education entrepreneurial orientation

Słowa kluczowe

przedsiębiorczość,nauczanie przedsiębiorczości orientacja przedsiębiorcza

Abstract

This study assesses the impact of inclusion of entrepreneurial contents in curricula in developing entrepreneurial- like thinking in non-business major students in Institut d’Enseignement Supérieur de Ruhengeri in Rwanda. A comparison of findings before and after the training indicate that systematic learning of entrepreneurship can effectively contribute to the focused development of meta-level skills and leave important input for the policymakers and education strategists who look forward to reforming the supplyside of the labor market as a catalyst of growth.

Abstrakt

Artykuł oparty jest na studium przypadku i zawiera ocenę wpływu włączenia zagadnień z zakresu przedsiębiorczości do programów nauczania w celu rozwoju przedsiębiorczego sposobu myślenia u studentów kierunków pozabiznesowych w Institut d’Enseignement Supérieur (INES) de Ruhengeri w Rwandzie. Porównanie wyników przed szkoleniem i po nim wskazuje, że systematyczna nauka przedsiębiorczości może skutecznie przyczyniać się do ukierunkowanego rozwoju metaumiejętności oraz dostarczyć istotnej wiedzy decydentom i strategom edukacyjnym, którzy chcieliby zreformować podażową część rynku pracy jako katalizator wzrostu.

First Page

143

Last Page

169

Page Count

26

DOI

10.7172/1644-9584.73.9

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2018-04-27

Share

COinS