•  
  •  
 

Tytuł

Wpływ daty premiery na stopy zwrotu z inwestycji w akcje spółek z branży gier wideo notowanych na GPW w Warszawie

Keywords

event study, stock exchange, stocks, video games

Słowa kluczowe

analiza zdarzeń,giełda,akcje,gry wideo

Abstract

The purpose of this article is to examine whether the selected events specific for video game companies have a statistically significant impact on stock rates of return. The analysed events which impact on stock rates of return were: setting a date of a video game premiere and postponement of a video game premiere. Moreover, the study tries to provide an answer to the question of whether the time of awaiting for a game premiere after its setting or postponement is related to stock prices. In order to collect and select the most numerous sample, an analysis of current reports of all fourteen video game companies listed on WSE Main Market and NewConnect Market in the period from January 4th, 2010 to July 31st, 2017 was carried out. The conducted study allowed for stating that the occurrence of the two event types mentioned does not have a statistically significant impact on stock rates of return. Only in the case of events classified as postponement of a video game premiere could a relation between the rate of return and the period of postponement be spotted. Such a relation is reflected as increased losses along with the postponement period extension.

Abstrakt

Celem autora niniejszego artykułu jest zbadanie, czy wybrane zdarzenia charakterystyczne dla spółek z branży gier wideo wywierają statycznie istotny wpływ na stopy zwrotu z inwestycji w akcje. Zdarzeniami, których wpływ na ceny akcji analizowano, były ustalenie daty premiery gry oraz przesunięcie daty premiery gry. Autor stara się odpowiedzieć na pytanie, czy w związku z cenami akcji pozostaje również czas na oczekiwanie premiery gry po jej ogłoszeniu bądź odroczeniu. W celu zebrania i wyselekcjonowania jak najliczniejszej próby przeprowadzono analizę raportów bieżących wszystkich czternastu spółek z branży gier wideo notowanych na Rynku Głównym GPW w Warszawie i na rynku w NewConnect od 4.01.2010 do 31.07.2017 roku. Stwierdzono, że wystąpienie przytoczonych dwóch typów zdarzeń nie wywiera statystycznie istotnego wpływu na stopy zwrotu akcji. Jedynie w przypadku zdarzeń zaklasyfikowanych jako przesunięcie daty premiery gry można było dostrzec występowanie zależności stopy zwrotu od czasu pozostającego do premiery, przejawiającej się w przeciętnym zwiększaniu strat wraz z wydłużaniem okresu, na jaki premierę gry odroczono.

First Page

82

Last Page

96

Page Count

14

DOI

10.7172/1644-9584.76.6

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2018-08-12

Share

COinS