Tytuł
Zarządzanie należnościami krytycznym czynnikiem sukcesu w spółkach zaopatrzenia rolnictwa
Keywords
trade accounts receivable, agriculture, critical success factors
Słowa kluczowe
należności,rolnictwo,krytyczne czynniki sukcesu
Abstract
Application of long payment terms and numerous risks attached to Polish farms, make cumulatively the process of trade accounts receivable management a critical success factor for Polish agricultural suppliers. Furthermore, introduced recently by laws limitations regarding execution of farms made the collection process even more challenging. The aim of this paper is to study relationships between the levels of trade accounts receivable, profitability and growth of sales of agricultural suppliers. The objective of the paper is achieved through application of case study methodology and statistical tests. This paper shows clearly that Polish agricultural suppliers should decrease levels of trade accounts receivable, which should improve their profitability and do not affect the growth of sales.
Abstrakt
Stosowanie długich terminów zapłaty, a także liczne rodzaje ryzyka, jakimi obarczone są polskie gospodarstwa rolne powodują, że zarządzanie należnościami jest krytycznym czynnikiem sukcesu dla spółek zaopatrujących gospodarstwa rolne. Ponadto wprowadzone w ostatnim okresie ograniczenia ustawowe w zakresie windykacji gospodarstw rolnych spowodowały, że proces odzyskiwania należności stał się jeszcze trudniejszy. Jako cel pracy wyznaczono zbadanie wzajemnych relacji pomiędzy poziomem należności od gospodarstw rolnych a rentownością i wzrostem sprzedaży spółek zaopatrujących je. Cel pracy został zrealizowany za pomocą metodologii studium przypadku oraz testów statystycznych. W pracy wykazano, że polskie przedsiębiorstwa zaopatrujące gospodarstwa rolne powinny zmniejszać poziomy należności z tytułu dostaw i usług, co powinno poprawić ich rentowność, nie powodując istotnego spadku przychodów ze sprzedaży.
Recommended Citation
Korneta, P. (2018). Management of Trade Accounts Receivable as a Critical Success Factor for Agricultural Suppliers. European Management Studies, 16(79), 139-150. https://doi.org/10.7172/1644-9584.79.7
First Page
139
Last Page
150
Page Count
11
DOI
10.7172/1644-9584.79.7
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2018-11-08