•  
  •  
 

Tytuł

Wpływ motywacji i celów dotyczących posiadania firmy na sukces firm rodzinnych prowadzonych przez imigrantów

Keywords

business ownership goals culture, family business success immigrant family firms, life satisfaction

Słowa kluczowe

cele posiadania firmy,kultura,sukces firm rodzinnych,firmy rodzinne imigrantów,zadowolenie z życia

Abstract

The economic contributions made by immigrants in American history have been well documented; however, few empirical studies have provided information on how Mexican and Korean business owners in the U.S. could have different business ownership motives and goals that influence their business success. Using data from the National Minority Business Owners Surveys, this study explored the effect of ownership motives and family goals on business success and family life satisfaction among those two immigrant groups. The findings indicate that Mexican immigrant family business owners reported higher levels of family life satisfaction than the Korean counterparts, while most of the other ownership motives are quite similar. Implications of research findings are discussed along with future research agenda.

Abstrakt

Mimo że wkład gospodarczy, jaki imigranci wnieśli w historię Ameryki, został dobrze udokumentowany, to jednak niewiele badań empirycznych dostarcza informacji na temat tego, na ile meksykańscy i koreańscy właściciele firm w Stanach Zjednoczonych mogą mieć różne motywy i cele związane z posiadaniem firmy, które wpływają na sukces prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Korzystając z danych pochodzących z badań wśród przedstawicieli mniejszości narodowych będących właścicielami firm (National Minority Business Owners Survey), przeanalizowano wpływ motywacji właścicieli firm i celów rodzinnych na sukces prowadzonej działalności gospodarczej i zadowolenie z życia rodzinnego tych grup imigrantów. Wyniki badania wskazują, że właściciele firm rodzinnych będący imigrantami z Meksyku wykazywali wyższy poziom zadowolenia z życia rodzinnego w porównaniu z koreańskimi właścicielami firm rodzinnych, podczas gdy motywacja dotycząca posiadania firmy była podobna w obu grupach imigrantów. W artykule omówiono implikacje płynące z wyników badania oraz przedstawiono plan przyszłych badań.

First Page

17

Last Page

41

Page Count

24

DOI

10.7172/1644-9584.81.1

Publisher

University of Warsaw

Publication Date

2019-03-21

Share

COinS