Tytuł
Zmiana praktyk kulturowych, samoidentyfikacji i ról płciowych kurdyjskich i tureckich właścicieli przedsiębiorstw gastronomicznych i przedsiębiorstw sprzedaży detalicznej w Londynie
Keywords
constructivism, entrepreneurship, gender roles, interest alignment, Kurdish and Turkish communities in London
Słowa kluczowe
konstruktywizm,przedsiębiorczość,role płciowe,zbieżność interesów,społeczności kurdyjskie i tureckie w Londynie
Abstract
This paper focuses on the changing cultural practices, self-identifications, and gender roles of Kurdish and Turkish (KT) communities in London. It explores the research question of how the occupational shift from industrial waged labour to self-employment affects the cultural practices, gender roles and identity construction processes of Kurdish and Turkish business owners in catering and retail sectors in London. Depending on a field study consisting of 40 in-depth interviews, this paper draws the conclusions that identification of shared interests and interest alignment in Britain promote bonds of solidarity, new forms of ethnic attachment, which are not salient in the home country and may be helpful to overcome various problems of the KT communities in London.
Abstrakt
Artykuł koncentruje się na zmianie praktyk kulturowych, samoidentyfikacji i ról płciowych społeczności kurdyjskich i tureckich w Londynie. Przeanalizowano w nim pytanie badawcze dotyczące wpływu, jaki zmiana pracy najemnej w przemyśle na samozatrudnienie wywiera na praktyki kulturowe, role płciowe i procesy budowy tożsamości kurdyjskich i tureckich właścicieli firm w sektorze gastronomicznym i detalicznym w Londynie. Opierając się na badaniach terenowych, składających się z 40 wywiadów pogłębionych, zaprezentowano wnioski mówiące o tym, że identyfikacja wspólnych interesów i ich zbieżność w Wielkiej Brytanii wspiera więzi solidarnościowe i nowe formy przywiązania etnicznego, które nie są istotne w kraju ojczystym i mogą być pomocne w przezwyciężaniu różnych problemów społeczności kurdyjskich i tureckich w Londynie.
Recommended Citation
Karan, O. (2019). Changing Cultural Practices, Self-Identifications and Gender Roles of Kurdish and Turkish Catering and Retail Business Owners in London. European Management Studies, 17(81), 107-129. https://doi.org/10.7172/1644-9584.81.6
First Page
107
Last Page
129
Page Count
22
DOI
10.7172/1644-9584.81.6
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2019-03-21