Abstract
Since the controversial article entitled "Broadening the Concept of Marketing" written by Kotler and Levy, arguments continue to abound as to the extent and success of the marketing in health-care sector. This article identifies the core critical issues addressed to marketing concept and explores the inherent difficulties of using marketing in health care. The study also presents the findings of a regional survey conducted to determine the degree of acceptance of marketing instruments in the practice of health-care units. The article concludes that marketing needs to be tailored to the particular culture of health-care sector rather than copied from the corporate sector and should emphasise clients' needs and the development of agreed quality indicators.
Abstrakt
W prezentowanym artykule autorka omawia zasadnicze kwestie związane z adaptacją marketingu w obszarze usług opieki zdrowotnej. Punktem wyjścia do rozważań są kontrowersje wokół rozszerzania koncepcji marketingu na ochronę zdrowia. Autorka wskazuje na specyfikę tego obszaru badawczego i jej konsekwencje dla działań marketingowych. Egzemplifikację empiryczną stanowią wyniki badań, jakie zostały przeprowadzone na 126 zakładach opieki zdrowotnej regionu zachodniopomorskiego. Ich przedmiotem był zakres zastosowania instrumentarium marketingu w działalności publicznych i niepublicznych placówek ochrony zdrowia.
Recommended Citation
Rudawska, I. (2004). Marketingowa koncepcja w opiece zdrowotnej - kontrowersje i specyfika. European Management Studies, 2(4), 122-134. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol2/iss4/8
First Page
122
Last Page
134
Page Count
12
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2004-12-20