Abstract
This article deals with the application of Community competition law to sports rights acquisition markets in the light of their close relationship with retail television. Analysed is their impact on the development of Community competition law, and especially the fact that they illustrate the necessity to re-evaluate some of its fundamental concepts, as well as to expand the scope of this analysis to incorporate new economic models. Noted is also the influence that the necessity to analyse sports rights acquisition markets had on the state of competition found on television markets, which are increasingly affected by the Community competition law, forcing opening to political influences.
Abstrakt
Niniejszy artykuł poświęcony jest stosowaniu wspólnotowego prawa konkurencji do rynków praw emisji imprez sportowych w kontekście ich ścisłego związku z rynkami telewizyjnymi. Rozważany jest wpływ zmian dokonujących się na tych rynkach na rozwój wspólnotowego prawa konkurencji. Wykazana jest też konieczność reewaluacji niektórych jego fundamentalnych pojęć, jak również potrzeba poszerzenia zakresu analizy o nowe modele ekonomiczne. Wreszcie, omawiane są konsekwencje konieczności otwarcia rynków telewizyjnych, ze względu na ich wrażliwość dla demokracji, na bezpośrednie wpływy polityczne.
Recommended Citation
Sage, E. (2004). Problemy stosowania wspólnotowego prawa konkurencji na rynkach praw do emisji imprez sportowych. European Management Studies, 2(5), 71-82. Retrieved from https://press.wz.uw.edu.pl/ems/vol2/iss5/5
First Page
71
Last Page
82
Page Count
11
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2004-10-30