Tytuł
Ramy oceny dojrzałości wirtualnej uczelni
Keywords
virtualization, maturity index, university
Słowa kluczowe
wirtualizacja,indeks dojrzałości,uniwersytet
Abstract
Purpose: The main purpose of this paper is to discuss universities’ virtualization activities and to propose a framework for assessing the maturity of these actions at any university. Design/methodology/approach: The maturity model has been developed according to the Design Science Research in Information Systems (DSRIS) methodology as outlined by Vaishnavi, Kuechler and Petter (2019). Findings: The main finding in the paper is a new framework called Virtual Index of Maturity (VIM) that can help to measure the current state of universities’ virtualization activities and to plan their future development. The proposed framework includes all areas of their activity: teaching, research and administration and allows for assessing the virtualization maturity of each of them, considering their specificity. Consequently, the overall information on universities’ maturity in the context of virtualization activities is obtained. Such information can be used by university authorities to plan subsequent steps of development. Research limitations/implications: Once published and applied, the proposed framework of the Virtual Maturity Index (VIM) should be evaluated as part of further research, with any necessary corrections as deemed necessary. This should lead to the development of best practice for university managers, researchers and other stakeholders involved in virtualization issues. Originality/value: Our paper provides important contributions to both theory and practice in the area of universities’ virtualization operations. The Virtual Maturity Index (VIM) is a proprietary, original solution.
Abstrakt
Cel: dyskusja na temat działań uczelni w zakresie wirtualizacji oraz zaproponowanie ram oceny dojrzałości tych działań. Metodologia: podczas pracy nad modelem dojrzałości wykorzystano metodykę Design Science Research in Information Systems – DSRIS zaproponowaną w pracy Vaishnavi, Kuechler i Petter (2019). Wyniki: zbudowanie Wirtualnego Indeksu Dojrzałości (VIM), który jest pomocny w pomiarze aktualnego stanu uczelni w zakresie wirtualizacji oraz w planowaniu ich przyszłego rozwoju. Zaproponowane rozwiązanie obejmuje wszystkie obszary działalności uczelni: dydaktykę, badania i administrację oraz pozwala ocenić dojrzałość wirtualną każdego z nich z uwzględnieniem jego specyfiki. W efekcie uzyskuje się ogólną informację o dojrzałości uczelni w kontekście działań wirtualizacyjnych, które mogą być wykorzystane przez władze uczelni do planowania kolejnych etapów rozwoju. Ograniczenia/implikacje badawcze: zaproponowany model Wirtualnego Indeksu Dojrzałości (VIM) po fazie upublicznienia i stosowania powinien w ramach dalszych badań zostać poddany ewaluacji i powinny być naniesione ewentualne korekty. Stosowanie i ewaluacja powinny doprowadzić do opracowania najlepszych praktyk dla kierowników uczelni, badaczy i innych interesariuszy zajmujących się kwestiami wirtualizacji. Oryginalność/wartość: artykuł wnosi ważny wkład zarówno w teorię, jak i w praktykę w obszarze operacji wirtualizacji uczelni. Wirtualny Indeks Dojrzałości (VIM) jest autorskim rozwiązaniem oryginalnym.
Recommended Citation
Mach-Król, M., & Gładysz, T. (2022). Framework for Assessing Virtualization Maturity of Universities. European Management Studies, 20(2), 70-98. https://doi.org/10.7172/1644-9584.96.4
First Page
70
Last Page
98
Page Count
28
DOI
10.7172/1644-9584.96.4
Publisher
University of Warsaw
Publication Date
2022-07-15